Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@08:52:57 GMT

متروی مسکو در سالروز تاسیس تهدید به بمب گذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۳۰۸۶

متروی مسکو در سالروز تاسیس تهدید به بمب گذاری شد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، یک مقام امنیتی مسکو روز شنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت که همه ایستگاه‌های متروی مسکو و چندین زایشگاه و بیمارستان عفونی در مسکو تهدید به بمب گذاری شدند.

در زمان حاضر بازرسی این مراکز جریان دارد و در همین حال، مراکز تهدید شده به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

تهدید‌های تلفنی در مسکو و شهر‌های بزرگ روسیه به مساله‌ای امنیتی برای دولت این کشور تبدیل شده و برای مقابله با این پدیده، سال گذشته قانون جدیدی برای تشدید برخورد با چنین اقدامات تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقامات امنیتی روسیه بار‌ها اعلام کرده‌اند که اکثر این پیام‌ها از خارج از کشور و حتی اوکراین صورت می‌گیرد با این وجود هنوز گزارشی برای دستگیری افراد یا متهمان در این زمینه گزارش نشده است.

تاکنون هیچیک از این تماس‌ها جدی نبوده است، اما در فرودگاه‌ها باعث تاخیر پرواز‌ها و نگرانی مردم شده است.

گفتنی است متروی مسکو سامانه اصلی حمل و نقل شهری در پایتخت است که روزانه حدود هفت میلیون نفر را جابجا می‌کند.

نخستین خط متروی مسکو از ایستگاه ساکولنیکی تا پارک کولتوری روز ۱۵ می‌سال ۱۹۳۵ گشایش یافت.

سال۱۹۳۵ هنگامی که متروی مسکو راه‌اندازی شد، این سیستم زیرزمینی فقط ۱۱ ایستگاه داشت و ۲۸۵ هزار نفر را به مقصد‌های خود می‌رساند، اما امروز، سامانه مترو مسکو شامل ۲۳۳ ایستگاه است.

مترو مسکو از پیچیده‌ترین و زیباترین مترو‌های جهان به حساب می‌آید و ۴۸ ایستگاه آن میراث فرهنگی این کشور شناخته و بیش از ۴۰ ایستگاه نیز بنای معماری عالی محسوب می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر متین قوسی رزمایش مساوات حسین کاظم پور اردبیلی دعای روز بیست و سوم رمضان متروی مسکو تهدید به بمب گذاری روسیه تهدید تروریستی ویروس کرونا شب قدر متین قوسی رزمایش مساوات حسین کاظم پور اردبیلی دعای روز بیست و سوم رمضان متروی مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ هادی زند از جابه‌جایی ۴۰ هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان با این ناوگان خبر داد و درباره میزان جابه‌جایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • جشنواره «هات‌داکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاری‌های تهدید کننده
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود