Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرین غلامیان روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در گچساران تاکید کرد:خطر سرایت بیماری ویروس کرونا درگچساران به دلیل اینکه در مجاورت استان خوزستان قرار گرفته و ارتباط زیاد شهروندان با شهرستان بهبهان جدی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد:شهروندان بیش از پیش فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و بیشتر مشاغل گفت: در صورت دست کم گرفتن امکان سرایت بیماری ویروس کرونا در این شهرستان همه تلاش های مردم و مسئولان ناکام خواهد شد.

وی از احتمال اجرای طرح محدودیت های ترافیکی در جاده های گچساران با استان خوزستان خبر داد.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گچساران افزود: براساس هماهنگی های انجام شده با مسئولان استانی از ورود خودروهای با پلاک خوزستان به این شهرستان پیشگیری می شود.

غلامیان تصریح کرد:از ابتدای انتشار ویروس کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون یکهزار و۶ مورد نمونه گیری کرونا در گچساران انجام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد:بیشتر افرادی که از آنان نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است بین سنین۳۵تا۶۰ سال بوده اند.

غلامیان اضافه کرد:این تعداد نمونه گیری از افراد با علائم مشکوک،خانواده یا افرادی که با بیماران کرونایی ارتباط داشته اند و پرسنل درمانی گچساران انجام شده است.

وی با بیان اینکه هفت روز است که هیچ موردی از بیماری کرونا در گچساران گزارش نشده است،مشارکت مردم و مسئولان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در این شهرستان را خوب ارزیابی کرد.

غلامیان ابرازامیدواری کرد: با ادامه تعامل بین مردم و مسئولان شاهد کنترل بیماریویروس کرونا در این شهرستان باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کشتارگاه گچساران گفت: این مرکز خدماتی که به دلیل گزارش بیماری ویروس کرونای یکی از کارگران شاغل در آن تعطیل شده بود تا۲ ماهه دیگر به دلیل انجام تعمیرات و توسعه زیرساخت هاتعطیل است.

غلامیان در مورد گوشت های تولیدی کشتارگاه مرغ گچساران پس از گزارش بیماری کرونا تاکید کرد: میزان محصولات آن۱.۵ تن بود که براساس قانون باید به محصولات فراوری شده مانندسوسیس و کالباس تبدیل شود امابه دلیل خارج شدن از وضعیت فریز شده باید معدوم و به صورت بهداشتی دفن شود.

وی عنوان کرد:از همه افراد شاغل در کشتارگاه مرغ گچساران تست کرونا گرفته شد و سه مورد از آنان مثبت اعلام شدکه همه بیماران دوران نقاهت خود را پشت سر گذاشته و بهبود یافته اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران درباره انتصابش گفت: اگرچه چهره های سیاسی نظیر نماینده مردم در شهرستان های گچساران وباشت درمجلس شورای اسلامی از من حمایت کرده اند اما برای مدیریت حوزه سلامت شایسته سالاری و جوانگرایی اولویت من خواهد بود.

غلامیان در بخش دیگری از سخنانش به دفاع از عملکرد دولت تدبیر وامید در حوزه بهداشت و درمان شهرستان گچساران پرداخت و افزود: تکمیل بیمارستان فوق تخصصی بی بی حکیمه و احداث بیمارستان نرگسی حاصل تلاش مسئولان در سال های اخیر بوده است.

وی افزود:در شرایطی که براساس شاخص های جمعیتی ۲۰۰تخت بیمارستانی در این شهرستان باید وجودداشته باشد با تکمیل بیمارستان نرگسی تعداد تخت های بیمارستانی گچساران به ۴۰۰ تخت میرسدکه برای چشم انداز ۲۰ ساله کفایت می کند. 

غلامیان بیان کرد:پس ازبهره برداری از بیمارستان نرگسی بخشی ازفعالیت های بیمارستان بی بی حکیمه و بخشی از بیمارستان شهید رجایی به این بیمارستان منتقل می شود و برای جذب نیروهای جدید تابع علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد خواهیم بود.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گچساران ادامه داد: در ۲ ماهه آینده سه زیرساخت بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی وشهری این شهرستان بهره برداری خواهد شد.

غلامیان همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد مرکز آموزشکده سلامت گچساران خبر  داد و افزود:این مرکز از محل اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

وی گفت: این مرکزبه منظور تربیت نیروی انسانی مراکز درمانی پیش بینی شده است.

در پایان این آئین از خبرنگاران فعال حوزه سلامت گچساران با اهدای گل قدردانی شد.

 تاکنون ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده وتعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و۶۰ کیلومتری شهرستان بهبهان در استان خوزستان قرار دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران گچساران ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران گچساران ویروس کرونا انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از رفع اختلال ارتباطی در ۱۹۰ سایت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، خداداد خالق پناه، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران، با اشاره به بارش‌های شدید روزهای گذشته در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طوفان شدید همراه با باران سیل‌آسا گچساران را در نوردید و باعث قطع شبکه برق در برخی از مناطق شهرستان شد که به دلیل نوسان در شبکه برق، تعداد ۱۹۰ سایت موبایل در دو شهرستان گچساران و بویراحمد دچار اختلال شدند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی قبلی، دستورات و راهنمایی‌های لازم جهت آماده‌باش حداکثری پرسنل ارتباطات سیار و تلفن ثابت به عمل آمد و به همین خاطر نه اکیپ رفع خرابی در دو شهرستان گچساران و بویراحمد مستقر و پس از ۱۵ ساعت تلاش ارتباط نقاط قطع شده وارد مدار شد.

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدت زمان وصل شبکه برق و ترافیک جاده‌ای بر مدت زمان رفع خرابی مورد انتظار بسیار پررنگ بود.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع حوادث و بلایای طبیعی این آمادگی را داریم، در کمترین زمان ممکن وضعیت ارتباطات را با تکیه بر دانش و تخصص مخابرات منطقه به وضعیت مطلوب برسانیم.

کد خبر 750713

دیگر خبرها

  • سد کوثر گچساران پر شد
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است