Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@12:34:59 GMT

انهدام یک شبکه تونل‌های داعش در شمال عراق توسط حشد الشعبی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۳۱۵۴

انهدام یک شبکه تونل‌های داعش در شمال عراق توسط حشد الشعبی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان حشد الشعبی عراق اعلام کرد که  یک شبکه از تونل‌های بزرگی را که داعش از آن برای جابه جایی بین مناطق استان نینوی استفاده می‌کرد شناسایی و منهدم کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: « واحدهای تیپ ۱۳۳ فرماندهی عملیات حشد الشعبی در استان نینوی طی یک عملیات امنیتی برای پاکسازی مناطق جنوب غرب موصل یک شبکه از تونل‌های بزرگ بقایای داعش را کشف کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، این بیانیه افزود: «یگان مهندسی تیپ حشد الشعبی به شکلی ایمن این تونل‌ها را منفجر کرد و از این طریق روستاهای تل الرمان، وادی الدیر، رجم الحدید و الکوار پاکسازی شدند».

یک مقام امنیتی در استان دیالی هم روز شنبه اعلام کرد که طی یک عملیات نظامی گسترده ارتش عراق برای پیگرد بقایای داعش در هشت روستا در جنوب بعقوبه دو مخفیگاه تروریست‌های داعش شناسایی و منهدم شد.

طی یک ماه گذشته برخی از مناطق استان‌های صلاح‌الدین و کرکوک (مرکز) و الانبار و نینوی (شمال و غرب عراق) شاهد ازسرگیری فعالیت‌های عناصر باقی‌مانده داعش و درگیری آن‌ها با نیروهای عراقی بود  امری که منجر به انجام چند عملیات پاکسازی مناطق آلوده به باقی‌مانده‌های داعش شد و آخرین آن، پاکسازی شش روستا در غرب موصل (مرکز استان نینوی) بود.

منابع خبری بامداد شنبه از شهادت چهار نفر از اعضای سازمان حشد الشعبی عراق در حمله گروه تروریستی داعش به استان «دیاله» عراق خبر داده‌اند. 

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

به گزارش المیادین، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه هوایی نظامی رژیم اشغالگر اسرائیلی را در ایلات هدف قرار دادند.

بر اساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در بیش از ۲۰۰ روزی که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • یک تونل و ۲ نقطه جاده ای هرمزگان برای عملیات عمرانی مسدود اعلام شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • آزادراه تهران شمال در محدوده تونل ۱۲ مسدود شد