Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العربی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: خلیفه حفتر و حامیانش بیش از هر زمانی به اقدامات خصمانه علیه مردم بی دفاع لیبی روی آورده اند.

چاووش اوغلو افزود: حفتر و هم پیمانانش باید این حملات را متوقف سازند، ناتو نیز باید در این زمینه نقشی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نگاه ترکیه، تنها راهکار حل بحران لیبی سیاسی است.

شبه‌نظامیان خلیفه حفتر که از سوی امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن حمایت می‌شوند، از ۴ آوریل ۲۰۱۹ حملات خود به طرابلس را آغاز و از ۱۲ دسامبر گذشته به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کردند.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد.

کشور‌های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند. در ۱۹ ژانویه، برلین میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره برقراری صلح در لیبی بود که کشور‌های روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و همچنین چندین کشور دیگر در آن حضور داشتند. دستاورد مهم این کنفرانس درخواست شرکت‌کنندگان آن برای برقراری آتش‌بس و الزام کشور‌ها به دخالت نکردن در امور لیبی بود. اما این تلاش‌ها تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است و درگیری‌ها و جنگ همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ لیبی ترکیه خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تایید هیچ انسان آزاده و هیچ کدام از جوامع و کشور‌های حامی صلح و امنیت جهانی نیست.

این بیانیه می‌افزاید: به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد شد و همه ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

در بیانیه تاکید شده است: امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیدا محکوم می‌کند و از تمام نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • خجالت بکشید!
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین