Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:05:51 GMT

هشدار واتیکان در مورد پیامدهای اجتماعی بحران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۵۷۸

هشدار واتیکان در مورد پیامدهای اجتماعی بحران کرونا

مرکز کاتولیک‌های جهان تاکید کرد که ویروس کرونا تنها یک معضل بهداشتی و اقتصادی نیست بلکه پدیده‌ای است که علاوه بر این‌ها، شیوه زندگی انسان‌ها را هم تغییر می‌دهد و می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، آگوستو زامپینی-دیویس، سخنگوی هیات واتیکان در امور توسعه، نسبت به پیامدهای اجتماعی-اقتصادی ویروس کرونا هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او روز شنبه (۱۶ مه) در یک کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی اظهار داشت، ویروس کرونا از طریق محدودیت‌های تجاری و دشوار کردن دسترسی تولیدکنندگان به بازار، مشکلات تغذیه جهانی را شدت می‌بخشد.

او تاکید کرد که پیامد ادامه وضعیت فعلی می‌تواند فاجعه به‌بار بیاورد.

زامپینی-دیویس به نقل از سازمان ملل گفت، در حال حاضر ۳۷۰ میلیون کودک به دلیل تعطیلی مدارس، تنها وعده غذایی خود را که در مدرسه دریافت می‌کردند از دست داده‌اند.

کارگروه ویژه واتیکان

دولت‌شهر واتیکان کارگروه ویژه‌ای تشکیل داده است که یکی از وظایف آن بررسی تاثیرات اجتماعی و انسانی ویروس کروناست.

کاردینال پیتر تورکسون، سرپرست این کارگروه تصریح کرد که ویروس کرونا در آغاز تهدیدی برای سلامت انسان‌ها به‌شمار می‌رفت، اما اکنون اقتصاد، اشتغال، شیوه زندگی، امنیت غذایی، همکاری دولت‌ها و امنیت اینترنت را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

او تصریح کرد: «این اتفاق نشان می‌دهد که تا چه حد جنبه‌های گوناگون توسعه در هم تنیده است.»

ترکسون گفت، کارگروه واتیکان برای مقابله با کرونا برای مدت یک سال در نظر گرفته شده اما در صورت نیاز، دوران فعالیتش تمدید خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان واتيكان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روز‌های آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت : با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: به تمامی دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری و... اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند. با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

یگانه از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

وی به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتما از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری نمایند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلا از جابجایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولا همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصا کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

یگانه درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصا در نوار مرزی استان طی روز‌های آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتا قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح