Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جمیل صادقی‌فر در ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار کرد: بیشترین شمار افراد مبتلا به کرونا در استان را زنان خانه‌دار با ۲۲۰ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۵۵ سال تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با اینکه این افراد زیاد بیرون از منزل نرفته‌اند بررسی‌ها نشان می‌دهد که سایر اعضای خانواده ناقل بیماری به آنان بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به پروتکل‌ها در مراکز پرتجمعی چون پمپ بنزین‌ها، مطب‌ها، بانک‌ها و ترمینال‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش بیماری در استان افزایش نمونه‌گیری‌ها است، زیرا در ۶ روز گذشته بیش از ۶۱۴ مورد تست کرونا انجام گرفته است.

دکتر صادقی‌فر بیان کرد: در مراکز تجمعی مانند زندان، شیرخوارگاه، مراکز توانبخشی و سربازخانه‌ها باید افراد ترددکننده بیشتر بهداشت را رعایت کنند و به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 512314 برچسب‌ها كرونا در ايران استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نمک خوراکی، یک ماده شیمیایی متبلور، شورمزه و بدون بو است که اغلب از کلرید سدیم تشکیل شده است؛ سدیم موجود در نمک، به عنوان کاتیون اصلی خارج سلولی، نقشی اساسی در حفظ تعادل اسید و باز، تنظیم حجم پلاسما، انتقال پیام های عصبی و کارکرد مناسب عصبی عضلانی بدن دارد.

بیشتر بخوانید: مصرف زیاد نمک ۴ عارضه خطرناک دارد

کل نمک مصرفی روزانه افراد (شامل نمک آشکار و پنهان) می بایست کمتر از پنج گرم باشد و به دلیل فقر شدید ید در آب و خاک کشور ما و همچنین وجود ناخالصی های فراوان، از جمله فلزات سنگین در منابع نمک، همان میزان اندک مصرفی روزانه نیز باید از نوع یددار و تصفیه شده باشد؛ اما میزان مصرف نمک در کشور ما ۲ تا ۳ برابر مقدار مجاز برآورد شده است.

بر اساس نتایج تحقیقات و بررسی های علمی انجام شده، دریافت زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون، اثرات زیانبار دیگری نظیر افزایش احتمال بروز سکته قلبی، سرطان معده و آسم را نیز به همراه دارد؛ همچنین مصرف زیاد نمک سبب جدا شدن کلسیم از استخوان ها و دفع آن از ادرار می شود و از همین رو زمینه ساز بروز پوکی استخوان می شود؛ بنابراین برای کاهش خطر پوکی استخوان، مصرف نمک باید کاهش یابد.

در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان، اقدام به تهیه نمک های کم سدیم کرده اند که در آنها، بخشی از کلرید سدیم با کلرید پتاسیم جایگزین شده است؛ اگر چه اینگونه نمک ها برای برخی افراد و بیماران از جمله مبتلایان به فشار خون بالا مناسب است، اما هرگز نمی توان مصرف آنها را برای عموم جامعه توصیه کرد، چرا که استفاده از این نوع نمک برای برخی بیماران، از جمله مبتلایان به بیماری مزمن کلیه که رژیم غذایی آنها باید محدود از پتاسیم باشد، بسیار زیانبار است.

همچنین باید به این نکته توجه کرد، که تنظیم تعادل پتاسیم یکی از وظایف اصلی کلیه است و در بیماران کلیوی، امکان دفع پتاسیم اضافی خون به طور کامل فراهم نیست، بنابراین مصرف منابع پتاسیم از جمله نمک های حاوی کلرید پتاسیم، برای این بیماران مناسب نیست.

توصیه می شود برای جلوگیری از خطرات احتمالی مصرف نمک های پتاسیم، مصرف آن تحت نظر پزشک و تهیه آن از طریق داروخانه ها انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229138 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • معلمان مشق عشق را در مکتب‌خانه‌ها تدریس می‌کنند
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • بازگشت پدر به خانه
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!