Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خالد جعفری در جلسه بررسی صدور مجوز طرح فراوری طلای قلقله سقز کردستان اظهار کرد: با توجه به لزوم توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان کردستان،   دستگاه‌های اجرایی باید با همه توان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار تلاش کنند.

وی بیان کرد: در این راستا احداث کارخانه فراوری طلای قلقله سقز ضمن ایجاد اشتغال می‌تواند روند توسعه همه جانبه استان را نیز محقق کند،  با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت شستا در این طرح امیدواریم هرچه سریعتر شاهد احداث و بهره‌برداری این کارخانه در مجاورت معدن طلای قلقله سقز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان باید با رعایت همه جوانب و استانداردهای مورد نیاز و ارائه راهکارهای مناسب شرایط را برای صدور مجوز این طرح فراهم و احداث آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.  

وی یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای و سازمان حفاظت محیط زیست استان کردستان ضروری‌ست هر چه سریع‌تر شرح خدمات و مطالعات مدیریت ریسک احداث کارخانه فراروی طلای قلقه سقز را ابلاغ کرده تا مقدمات صدور مجوز نهایی این طرح طی شود.

جعفری تاکید کرد: قطعا اولویت در توسعه حفظ سلامت جامعه است و اگر در هر مرحله از اجرای این طرح و سایر پروژه‌های در دست احداث استان سلامت مردم با مخاطره مواجه شود فورا از فعالیت طرح ممانعت به عمل می‌آید.

معاون استاندار کردستان گفت: طرح استخراج و فرآوری معدن طلای قلقله سقز با سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با هدف ایجاد اشتغال و کمک به توسعه و رونق اقتصادی منطقه به عنوان یکی از مزیت‌های کم نظیر استان کمتر برخوردار کردستان توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت، در پاییز ۹۶ کلنگ زنی شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر استخراج و بهره برداری از معادن در حال انجام است اما نظر نهایی در خصوص صدور مجوز کارخانه فراوری استحصال طلا اتخاذ نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: معدن طلای قلقله و سایت احداث تأسیسات فراوری طلا (از جمله سد باطله) در بالادست سدچراغ ویس به عنوان تنها منبع تأمین آب شرب شهرستان سقز و ۷۰ روستا واقع شده و با توجه به تولید آلاینده‌های مختلف مانند فلزات سنگین مکان انتخابی برای سد باطله مورد تأیید قرار نگرفته است.

جعفری اضافه کرد: صدور هرگونه مجوزی برای طرح مذکور بر عهده سازمان محیط زیست است، بنابراین با توجه به تمهیدات و انجام اقدامات لازم توسط مجری در راستای کاهش ریسک و مخاطرات احتمالی طرح بر منابع آبی حوزه مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت نیرو در این رابطه درخواست بررسی مجدد مطالعات و برنامه مدیرت ریسک را از سرمایه‌گذار کردند.  

وی اظهار کرد: در نهایت نتایج انجام مطالعات مدیریت ریسک طرح می‌تواند مبنای هرگونه تصمیم‌گیری درخصوص اجرا یا عدم اجرای طرح باشد اما تاکنون نتیجه نهایی توسط وزارت نیرو در این زمینه انجام نشده و ادامه کار و روند صدور جواز تأسیس کارخانه مذکور هم متوقف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: گرچه در شرایط کنونی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما حفظ سلامتی مردم بسیار جدی‌تر و مهم‌تر است.  

جعفری گفت: با توجه به هزینههای بالای طرح طلای کردستان بررسی مجدد موضوع باید با حساسیت و دقت بیشتر انجام و پروسه کار تعیین تکلیف شود چنانچه توان اجرایی و مبنای علمی درستی نداشته باشیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر با اجرای طرح مخالفت صریح و قطعی انجام نشده و از طرفی هم بسیاری از معادن در سطح کشور با رعایت شرایط خاص و کنترل ریسک در حال فعالیت هستند و اجرای طرح نیز منوط به انجام مطالعات علمی و دقیق است. مجددا تاکید می‌کنیم که همه چیز در راستای بهبود شرایط سلامت مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: در نهایت شرکت آب منطقه‌ای با همکاری سازمان محیط زیست استان نسبت به نهایی شدن شرح خدمات مطالعات مدیریت ریسک کارخانه فراوری طلای قلقله سقز کردستان تسریع و اقدام لازم را به عمل خواهند آورد و با هماهنگی لازم نتیجه را به مجری طرح ابلاغ می‌کنند و شرکت طلای کردستان نیز نسبت به انجام مطالعات مدیریت ریسک اقدامات لازم را به نحوه شایسته انجام خواهد داد.

کد خبر 512307 برچسب‌ها استان کردستان معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کردستان معدن معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار استاندار کردستان معدن طلای قلقله طلای قلقله سقز استان کردستان ایجاد اشتغال محیط زیست صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز

ایسنا/البرز مدیرکل صمت البرز گفت: حدود هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار هستند.

محمد انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ معدن فعال در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر معادن استان به مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن، ماسه و سنگ لاشه ساختمانی اختصاص دارد.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر معادن البرز در کدام مناطق متمرکز است، گفت: محدوده تهراندشت در شهرستان ساوجبلاغ بیشتر معادن البرز را در خود جای داده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجموع چهار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در این معادن صورت گرفته و ۹۸۵ نفر هم در آنها مشغول به کار هستند.

مدیر کل صمت البرز با اشاره به پروانه‌های جدیدی که سال گذشته صادر شده، افزود: سال گذشته در مجموع شش فقره پروانه بهره برداری معدن و شش فقره پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

انصاری ابراز کرد: علاوه بر این، سال گذشته صلاحیت هشت معدن به دلیل عدم فعالیت و انجام تعهدات قانونی بهره بردار سلب شده است.

وی با اشاره به وجود تعدادی معدن غیرفعال در استان گفت: در حال حاضر ۳۰ معدن غیرفعال در استان وجود دارد که با برگزاری جلسات مختلف در صدد فعال سازی آنها هستیم.

انصاری افزود: با اولویت برنامه جامع وزارت صمت در راستای توسعه معادن کشور، تمامی ظرفیت‌های معدنی استان مورد توجه قرار خواهند گرفت تا از فرصت‌های اشتغالزایی و توسعه اقتصادی این بخش بهره برداری لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد