Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، به نوشته تارنمای خبری هیل، این نشریه روز جمعه در جدیدترین شماره خود رویکرد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در قبال کرونا را "متناقض و ناهماهنگ" دانست و افزود: آمریکایی‌ها باید در ژانویه ۲۰۲۱ رییس جمهوری را در کاخ سفید بنشانند که بفهمد سلامت عمومی نباید با سیاست‌های حزبی هدایت شود.

نشریه لنست این مطالب را در مقاله‌ای نوشت که بر عملکرد «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا» و لزوم احیای آن پس از آسیب‌هایی که از دولت ترامپ به آن رسیده، تمرکز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لنست با کنایه به اظهارات جنجالی ترامپ درباره پیروزی بر کرونا، نوشت: دولت [ترامپ] با گلوله‌های جادویی مشغول است - واکسن‌ها، داروهای جدید و امیدواری به اینکه ویروس خودبخود محو شود. اما تنها تکیه بر اصول اساسی سلامت عمومی مثل آزمایش‌گیری، ردگیری انتقال ویروس و جداسازی افراد مبتلا می‌تواند به پایان این همه‌گیری منجر شود.

رییس جمهوری آمریکا که به دلیل عملکردش در مقابله با کرونا به شدت تحت انتقاد است، در ابتدا وجود چنین ویروسی را انکار می‌کرد و می‌گفت که این آنفولانزا است و دموکرات‌ها برای توطئه علیه او چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند.

اما پس از افزایش شمار مبتلایان او مجبور به پذیرش شیوع کرونا در آمریکا کرد اما در عین حال از اقدامات جدی مثل قرنطینه و تامین گسترده تجهیزات پزشکی خودداری کرد.

ترامپ در نهایت مجبور به پذیرش واقعیت شد و کارگروهی برای مقابله با کرونا در کاخ سفید تشکیل داد، اما منتقدان و کارشناسان به شدت از او به دلیل انکار و سپس تعلل در انجام اقدامات لازم در مقابله با کووید۱۹ انتقاد می‌کنند.

رییس جمهوری آمریکا برای فرار از انتقادهای گسترده از عملکرد و همچنین رفتارش در مقابله با کرونا، مثل امتناع از استفاده از ماسک و حمایت از کسانی که مخالف قرنطینه هستند، تلاش می‌کند اتهاماتی را علیه چین مطرح کند.

ترامپ پکن را متهم به پنهان‌کاری و تعلل در آگاه‌سازی جهانی درباره جزئیات کرونا می‌کند، این در حالی است که چین این اتهام‌ها را رد کرده و سازمان جهانی بهداشت نیز گفته است که واشنگتن هیچ شواهدی در این زمینه ارائه نکرده است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری امریکا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است.

 بهمن نقی پور در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت ضمن تاکید بر لزوم همکاری نزدیک رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت و مقابله با بحران سالمندی در کشور اظهار کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است و تنها با عزم ملی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

وی افزود: همه ما موظف هستیم که مسئولانه به این موضوع نگاه کنیم و آن را تکلیف اخلاقی، شرعی و قانونی خود بدانیم هرکس در هر جایگاه و منصبی که هست باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد و نباید کم کاری دیگران را دلیلی بر عدم تلاش خود بدانیم چرا که اگر اینگونه به موضوع نگاه نکنیم کارها درست پیش نمی‌رود و این ما هستیم که باید جلوی بحران جمعیتی در کشور خود را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی و لزوم توجه به این ظرفیت در خصوص تبلیغات جوانی جمعیت گفت: امروزه دیگر ذائقه جوانان عوض شده است و بیشتر از هر چیزی با فضای مجازی ارتباط دارند و ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و بحث نگرانی‌های جمعیتی و کارهایی را که باید بکنیم از طریق این رسانه مجازی به جوانان آموزش دهیم و آن‌ها را ترغیب به ازدواج، فرزندآوری و مقابله با سالمندی جمعیت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور و به منظور تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم و به موقع در خصوص بحث سالمندی کشور و نیاز جامعه به فرزندآوری و به تبع آن در وزارت بهداشت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و دخیل در این خصوص و در کلیه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز جلسات آن به صورت ماهانه تاکنون برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند