Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:22:57 GMT

توسعه معدنی در شهرستان آبیک متوقف می‌شود/ آسمان آبی می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۷۶۵

توسعه معدنی در شهرستان آبیک متوقف می‌شود/ آسمان آبی می شود

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، مظلومیت مردم آبیک در سال‌های گذشته موجب شده است که باید همت خود را برای رفع مشکلات این مردم نجیب بیش از گذشته به کار گیریم.

سیاهکلی تصریح کرد: مردم شهرستان آبیک سالهاست از آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان و نیروگاه در رنج مضاعف هستند و با گردو غبار خطرناکی دست و پنجه نرم می‌کنند و سلامت خانواده‌ها و فرزندانشان به خطر افتاده و کمتر کسی به آن توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک یادآور شد: در جلسه‌ای با حضور معاونان اقتصادی و عمرانی به صورت مشروح مشکلات زیست محیطی این شهرستان را بررسی کردیم و مقرر شد در پیغمبر کوه و معادن شمال شهر آبیک دیگر توسعه معدنی صورت نگیرد و معادنی که در حال حاضر فعال هستند تا پایان زمان قرارداد فعلی ادامه فعالیت دهند و در صورت اتمام زمان قرارداد از تمدید آن جلوگیری شده و توسعه معدنی متوقف و یا محدود شود.

سیاهکلی اضافه کرد: همچنین در شمال آبیک که قرار شده بود شهرک پوشاک احداث شود چون این کار می‌توانست مشکلات دیگری برای مردم ایجاد کند تصمیم گرفتیم به جای آن یک مرکز پژوهشگاهی دانشگاهی در قالب یک مجموعه بزرگ فضای سبز و پارک اجرا شود تا بتواند به سالم سازی هوای شهر هم کند و مورد استفاده ساکنان هم قرار گیرد.

وی گفت: توسعه ساختمانی و صنعتی در آبیک منطقی نیست و باید به سلامت مردم اهمیت دهیم تا این مردم فهیم و مظلوم بیش از این با تصمیمات اشتباه ما دچار آسیب نشوند و سلامتشان به مخاطره نیفتد.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم اظهار داشت: خود را در برابر موکلین خود مسئول می دانم و آنچه در دوران انتخابات وعده داده ایم با جدیت عملی خواهیم کرد تا ساکنان شهر آبیک از این پس زندگی بهتری داشته باشند و سلامت خود را در مسیر توسعه صنعتی در خطر نبینند.

سیاهکلی یادآور شد: شهرستان آبیک ظرفیت‌های خوبی در میراث فرهنگی و گردشگری دارد و اگر بتوانیم آنها را شکوفا کنیم گام مهمی در مسیر شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و سلامت مردم برداشته ایم.

وی گفت: امیدواریم با اقداماتی که پیش بینی کرده ایم ضمن تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در آینده نزدیک مردم شهرستان آبیک بتوانند آسمان آبی را بار دیگر در شهر خود نظاره گر باشند.

کد خبر 4927203

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی معادن ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شب قدر شیوع کرونا ایلام زلزله کمک به نیازمندان مواسات ماه مبارك رمضان بسته معیشتی شهرستان آبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: این پویش از امروز به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.
فریبرز جباری پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵۰۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار بگیرند.
شهرستان لردگان در فاصله ۱۹۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  •  بارش باران در استان سمنان تداوم خواهد داشت