Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، حیدر العبادی، رئیس ائتلاف نصر در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق درباره اهمیت وجود ثبات سیاسی برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور نجات این کشور از بحران‌ها با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

دفتر رسانه‌ای حیدر العبادی در بیانیه‌ای درخصوص این دیدار اعلام کرد: حیدر العبادی با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید دیدار کرد و دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف گفتگو، راه‌های مناسب برای دستیابی به راه‌حل‌های موفق برای چالش‌های متعددی که در این کشور وجود دارد از جمله بحران مالی و ویروس کرونا را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار دو طرف به بررسی اوضاع امنیتی در برخی استان‌ها، روابط خارجی و پرونده خدمات پرداخته و همچنین درباره انتخابات زودهنگام و خواسته‌های برحق تظاهرکنندگان رایزنی کردند.

رئیس ائتلاف نصر و نخست‌وزیر عراق در پایان این دیدار بر اهمیت ثبات سیاسی در دولت جدید برای برون رفت از بحران‌های کنونی تاکید کردند.

نخست‌وزیر عراق پیش از این از مقر سازمان الحشد الشعبی دیدار و با فالح الفیاض، ریاست الحشد الشعبی گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار در پیامی توییتری نوشت: نیرو‌های بسیج مردمی در خط مقدم نبرد علیه گروه تروریستی داعش هستند و در آستانه دور پایانی ریشه‌کن کردن داعش قرار داریم، گروهی که تلاش می‌کند بار دیگر عناصرش را سر و سامان دهد.

در هفته‌های اخیر هسته‌های مخفی داعش در عراق فعال شده و در مثلث صلاح الدین، دیاله و کرکوک نیرو‌های عراقی به ویژه الحشد الشعبی را هدف قرار می‌دهد. مقامات عراقی معتقدند این تحرکات با حمایت آمریکا انجام می‌شود تا امنیت و ثبات این کشور را متزلزل کند و اوضاع را به گونه‌ای جلوه دهد که نبود نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکا در عراق عامل این تنش‌ها بوده است و با این بهانه دولت، پارلمان و مردم عراق را برای باقی ماندن خود در این کشور همسو کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیدر العبادی نخست وزیر عراق الحشد الشعبی عراق حیدر العبادی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است