Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اجرای عدالت اظهار داشت: ایشان همواره تاکید داشتند، عدالت واقعی در توزیع فقر نیست بلکه در توزیع ثروت ناشی از توسعه ورفاه عمومی در کشور است و نباید وضعیت کشور را به سمتی ببریم که هر روز تعداد بیشتری از مردمی که باید با عزت نفس و آّبروداری زندگی خود را تامین کنند،

 محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه قدر به معنای اندازه و حق هر موجودی است و شب قدر به معنای شناختن خود و دانستن قدر عمر و فرصتها و بازگشت به سوی خدا به معنای حق مطلق است گفت: یکی از بالاترین حقوق و با ارزش‌ترین قدرها در پیشگاه خداوند حق مردم و قدر مردم است و  ما بعنوان انسان و مسئول قدر دیگران را بدانیم و حقوق آنها را ادا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن اشاره به مشکلات معیشتی مردم در شرایط فعلی گفت: در شرایط فعلی که مشکلات معیشتی بخشی از جامعه ما را دچار اختلال در زندگی روزمره کرده است، ارائه کمک به همنوعان وهموطنان، اقدامی مفید و قابل ارزش است اما باید مراقبت کرد که ارائه این کمک‌ها، منجر به قدرناشناسی نسبت به مردم و هتک احترام به آنها نگردد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه به شخصیت و شان و کرامت انسانی، افرادی که مورد کمک قرار می گیرند، آسیب برسد، نقض غرض است و بیش از کمک کردن به معیشت آنها، معنویت وشخصیت آنها ضربه می خورد.

او گفت: سازمان خدمات اجتماعی و دستگاههای وابسته به مدیریت شهری که در حوزه کمک ها فعالند باید به این بعد توجه ویژه ای داشته باشند.

هاشمی همچنین با اشاره به مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اجرای عدالت اظهار داشت: ایشان همواره تاکید داشتند، عدالت واقعی در توزیع فقر نیست بلکه در توزیع ثروت ناشی از توسعه ورفاه عمومی در کشور است و نباید وضعیت کشور را به سمتی ببریم که هر روز تعداد بیشتری از مردمی که باید با عزت نفس و آّبروداری زندگی خود را تامین کنند، نیازمند کمک دیگران باشند و پدران ومادران با دریافت کمک از دیگران، جلوی فرزندانشان شرمنده گردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران رعایت قدر مردم و ادای حقوق مردم را بالاترین حقوق در اسلام و پیشگاه الهی دانست و ابراز امیدواری کرد که در انجام این وظیفه دشوار خداوند به همه ما توفیق دهد.کمک های معیشتی به مردم منجر به قدرنشناسی از آنها نشود.


کمک های معیشتی به مردم منجر به قدرنشناسی از آنها نشود


رئیس شورای شهر تهران از سازمان خدمات اجتماعی و دستگاههای وابسته به مدیریت شهری که در حال ارائه کمک های معیشتی به افراد آسیب پذیر هستند درخواست کرد تا شان و کرامت انسانی، افرادی که مورد کمک قرار می گیرند را مورد توجه ویژه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه قدر به معنای اندازه و حق هر موجودی است و شب قدر به معنای شناختن خود و دانستن قدر عمر و فرصتها و بازگشت به سوی خدا به معنای حق مطلق است گفت: یکی از بالاترین حقوق و با ارزش‌ترین قدرها در پیشگاه خداوند حق مردم و قدر مردم است و  ما بعنوان انسان و مسئول قدر دیگران را بدانیم و حقوق آنها را ادا کنیم.

او ضمن اشاره به مشکلات معیشتی مردم در شرایط فعلی گفت: در شرایط فعلی که مشکلات معیشتی بخشی از جامعه ما را دچار اختلال در زندگی روزمره کرده است، ارائه کمک به همنوعان وهموطنان، اقدامی مفید و قابل ارزش است اما باید مراقبت کرد که ارائه این کمک‌ها، منجر به قدرناشناسی نسبت به مردم و هتک احترام به آنها نگردد./ایلنا
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران مشکلات معیشتی شرایط فعلی قدر به معنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود

وزیر خارجه چین با تاکید بر اینکه توقف جنگ غزه اکنون در راس اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد که صلح منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز پنجشنبه و در اظهاراتی گفت: جنگ غزه از خطوط قرمز تمدن جدید عبور کرد و جامعه بین‌المللی باید تحرکات فوری اتخاذ کند. ظلم تاریخی که ملت فلسطین از آن رنج می‌برد باید درست شود و این راه‌حل ریشه‌ای برای درگیری است.

وی در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: اکنون تحقق آتش‌بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن در راس اولویت‌ها قرار دارد. به همراه جامعه بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس و رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش خواهیم کرد. ما مخالف هرگونه کوچ اجباری و یا مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین در غزه هستیم.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: نباید اجازه داد که درگیری‌های غزه گسترش پیدا کند تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود.ایجاد صلح در منطقه با تحقق عدالت برای مردم فلسطین و حل نگرانی‌های امنیتی تمام طرف‌ها محقق خواهد شد. دلیل اصلی افزایش تنش‌ها در دریای سرخ جنگ غزه است.

وانگ یی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از برگزاری کنفرانس صلح برای بحران اوکراین و بررسی منصفانه تمام طرح‌های صلح استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: برخی کشورها دعوت به ایجاد ثبات در تنگه تایوان می کنند اما به‌طور همزمان از جدایی‌طلب‌ها حمایت می‌کنند که این امر اوضاع را بحرانی می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • آیت الله هاشمی علیا عنوان کرد؛ لطف الهی به مؤمنان جهت دوری از تعصب جاهلی
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت