Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@15:09:49 GMT

جزئیات آتش‌سوزی مقبره «استر و مردخای» در همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۷۰۰

جزئیات آتش‌سوزی مقبره «استر و مردخای» در همدان

ساعت 24-مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اخباری در زمینه وقوع حریق در مقبره «استر و مردخای» گفت: این مقبره که جزء بناهای تاریخی و ثبت ملی استان همدان است، هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.

علی مالمیر با اعلام این خبر و در تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی مرتبط با این بنای تاریخی اظهار کرد: آتش‌سوزی در ساختمان جانبی مقبره اتفاق افتاده و هیچ‌گونه آسیبی به بنای اصلی که در فهرست میراث ملی ثبت شده، نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: این آتش‌سوزی بسیار محدود است و تنها باعث آسیب به سیم‌های برق و موکت کف ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای شده که البته علت آن در دست بررسی است.

مالمیر اضافه کرد: این اطمینان را می‌دهم که هیچ‌گونه آسیبی بر اثر آتش‌سوزی امروز به فضای اصلی مقبره استر و مردخای وارد نشده و این بنای تاریخی آسیبی ندیده بلکه آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های اطراف این مقبره آن هم به صورت محدود به وقوع پیوسته و خیلی زود مهار شد و هیچ فرد یا بنایی در این آتش‌سوزی آسیب ندیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسی است و به محض مشخص شدن علت بیان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرمت ساختمان جانبی آسیب دیده که شامل تعویض سیم‌های برق، موکت کف و نیز پاک‌سازی دیوارهای ساختمان است در طول هفته جاری آغاز می‌شود.

دادستان همدان: پرونده آتش سوزی مقبره «استر و مردخای» در دست بررسی است

حسن خانجانی، دادستان همدان گفت: پرونده آتش سوزی مقبره «استر و مردخای» در دست بررسی است و هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم و تاکنون فردی در رابطه با آتش سوزی دستگیر نشده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در حال تحقیق در زمینه آتش سوزی مقبره استر و مردخای است، ادامه داد: جزئیات این پرونده هنوز مشخص نیست.

آرامگاه استر و مردخای روز پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۹ دچار آتش سوزی شده است، طبق مشاهدات میدانی به اصل این بنای ایلخانی آسیبی وارد نشده است و طبق گفته مسئولان اداره میراث فرهنگی همدان جزئیات این اتفاق طی ساعات آینده منتشر خواهد شد.

این مقبره یکی از مکان‌های مقدس یهودیان به شمار می‌رود و هر ساله محل حضور و زیارت یهودیان ایرانی و خارج از کشور است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دست بررسی آتش سوزی مقبره استر و مردخای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

باستان‌شناسان با کاوش در ایتالیا بقایای یک گورستان پیشارومی را کشف کردند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری