Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:50:41 GMT

تسهیل فرآیند صدور شماره اقتصادی برای فعالان اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۷۰۰۴

تسهیل فرآیند صدور شماره اقتصادی برای فعالان اقتصادی

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، از حذف مرحله راستی‌آزمایی در فرآیند ثبت‌نام فعالان اقتصادی جهت دریافت شماره اقتصادی خبر داد.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، از حذف مرحله راستی‌آزمایی در فرآیند ثبت‌نام فعالان اقتصادی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور برای دریافت شماره اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: بنا به دستور وزیر امور اقتصاد و دارایی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر روان‌سازی و تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد پنجره واحد شروع کسب و کار، با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، زمینه سهولت شروع کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی و تسهیل در اخذ مجوزهای لازم از جمله شماره اقتصادی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور در همین راستا، پیشنهاد اصلاح فصل دوم آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ را به وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرده بود که با موافقت انجام ‌شده، فصل دوم آیین‌نامه اجرایی تبصره مذکور، اصلاح و به امضا رسید و با صدور بخشنامه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، گام ۴۵ در سامانه مالیاتی، در خصوص فرآیند راستی‌آزمایی حذف شده است.

وی افزود: در حال حاضر و با اجرای بخشنامه سازمان که در همین راستا صادر شد و اشخاص حقیقی به محض اخذ مجوز یا پروانه کسب و کار از اصناف و اتحادیه‌ها و نیز اشخاص حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی به محض ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت‌نام شده تلقی می‌شود و اطلاعات هویتی آن‌ها، به صورت برخط یا غیر برخط، به سازمان امور مالیاتی کشور منتقل شده و شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی جهت آغاز کسب و کار قلمداد می‌شود.

رضوی تصریح کرد: پیش از این، اجرای گام ۴۵ فرایند ثبت‌نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی، بین یک تا دو ماه زمان می‌برد که هم‌اکنون، با حذف این گام، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی شده و شماره اقتصادی آن‌ها بدون نیاز به طی مراحل راستی‌آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان یادآور شد: اجرای گام ۴۵ در سامانه تخصیص شماره اقتصادی به فعالان اقتصادی، بالاخص در نظام مالیات بر ارزش‌افزوده مشکلاتی را برای مودیان ایجاد کرده بود که با این مصوبه، ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش‌افزوده کفایت داشته و برای دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از مشتریان، نیازی به دریافت گواهی‌نامه ثبت‌نام نظام مالیات بر ارزش‌افزوده نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان اداره کل امور مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده صدور کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور مالیات بر ارزش افزوده فعالان اقتصادی شماره اقتصادی راستی آزمایی کسب و کار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی، بخشنامه در خصوص استرداد جرایم مالیاتیکه من غیر حق از مؤدی دریافت شده را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: در راستای اجرای دادنامه شماره ۲۰۸۰ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری و پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۶۹۴۴ د مورخ ۱۴۰۲/۸/۲۱ با موضوع اصلاح مفاد بخشنامه تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی مالیاتی یادآور می‌شود وفق مقررات مربوطه در مواردی که اصل مالیات قابل استرداد تشخیص داده شود، استرداد جرایم متعلقه نیز امری بدیهی بوده و اساساً موضوع بخشودگی این جرایم قابل طرح نخواهد بود مع الوصف به تبعیت از مفاد دادنامه فوق مقرر می دارد.

در تمامی مواردی که از اطلاق مقررات صادره؛ از جمله بند (۷) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۰، بند (۸) بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱ مورخ ۱۴۰۱/۱/۷، جزء (۴) از بند (۳) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۴۵ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۷ و بند (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۲ مورخ ۱۳۹۷/۱/۲۶ و اصلاحیه آن به شماره ۲۰۰/۹۷/۴۹ مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۳ با موضوع تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی این تلقی صورت گرفته باشد که در صورت من غیر حق بودن مطالبه اصل مالیات بخشودگی جرایم مالیاتی متعلقه در اختیار سازمان امور مالیاتی است میبایست وفق احکام قانونی مربوط نسبت به استرداد جرایم فوق به درخواست مودی یا منظور نمودن به حساب مالیات دوره یا دوره های بعدی اقدام شود.

کد خبر 6092774 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد