Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:56:45 GMT

آش فروشی‌ها ملزم به استفاده ظروف گیاهی هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۷۳۴۲

ایسنا/بوشهر کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت دشتستان گفت: با توجه به اینکه مراکز عرضه مواد غذایی از جمله مراکز حساس در حفظ سلامت جامعه به شمار می‌روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراکز برای کنترل شیوع ویروس کرونا ضروری است.

سیده فاطمه حسینی با اشاره به اینکه آش فروشی‌ها نیز یکی از مراکز حساس عرضه مواد غذایی هستند، گفت: در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی متصدیان پس از ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و دریافت پروتکل بهداشتی صنف خود، فعالیت خود را شروع نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی تأکید کرد: نظافت، گندزدایی، بهداشت محیط کار و توزیع آش در آش فروشی‌ها به‌صورت مستمر توسط بازرسان بهداشت محیط بازدید و پایش می‌شود و ضمن ارائه آموزش و نصب پوسترهای پخت بهداشتی غذا، تذکرات لازم را به متصدیان و کارگران ارائه می‌کنند.
حسینی تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که می‌تواند در قطع زنجیره انتقال در مراکز عرضه مواد غذایی تأثیرگذار باشد، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مشتریان و متصدیان است و در بازدیدهای میدانی که از مراکز غذایی در شهرستان انجام‌گرفته تعداد زیادی از این مراکز با انجام خط‌کشی فاصله اجتماعی که باید توسط مردم حفظ شود را انجام داده‌اند.
وی همچنین گفت: استفاده از ظروف مشتریان جهت قطع زنجیره این بیماری ممنوع است و تمامی آش فروشی‌ها ملزم به استفاده ظروف گیاهی در این مراکز هستند و باید دور از دسترس مشتریان نگهداری شود.
کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار کرد: در استفاده از دستگاه کارت‌خوان باید دقت شود که کارت توسط مشتری کشیده شود و فقط عملیات بانکی توسط متصدی وارد شود و مردم باید به این نکات بهداشتی توجه داشته باشند.
سیده فاطمه حسینی از شهروندان خواست که با تماس با سامانه ۱۹۰ مشکلات بهداشتی را گزارش نمایند و در قطع زنجیره انتقال این ویروس سهیم باشند.
در راستای نظارت بر آش فروشی‌های شهر برازجان، بازرسی مشترکی با حضور نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، صنعت و معدن و اتاق اصناف انجام گرفت و بر حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهداشت محیط آش فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست