Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@08:52:03 GMT

حق ندارند پارکینگ شهرداری را به پلاسکو اختصاص دهند.

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۷۶۷۲

حق ندارند پارکینگ شهرداری را به پلاسکو اختصاص دهند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌خواهند زمین و زمانی به هم بدوزند و بگویند پارکینگ نمی‌توان تأمین کرد در صورتی که می‌شود بگویند پارکینگ نیاز نیست. چه حقی دارند که بدون مجوز شورا، شهرداری را مکلف به تأمین پارکینگ کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری امروز (یکشنبه) در دویست و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص ساختمان خیلی بدتر از چیزی است که شنیده بودیم، اظهار کرد: همه پروژه‌های و پارسل‌های شهر تهران براساس موارد طرح تفضیلی مکلف به تأمین پارکینگ هستند و قاعدتاً ضرورت اجرای این مصوبه برای ارگان‌های مختلف در خصوص تأمین پارکینگ بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بود همه نهادها کمک کنند که ساختمان پلاسکو ساخته شود بنابراین لازم است مدیریت شهری، ساخت این ساختمان را با رعایت همه استانداردها، اعم از استانداردهای سازه، برق، مکانیزم، تأسیسات، نما، به خصوص اطفا حریق و سیستم‌های ایمنی و تهیه پارکینگ پیگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این جای تعجب است که شورای عالی شهرسازی کشور همه ظرفیت خود را گذاشته برای اینکه اینجا پارکنیگی تهیه نشود. تصریح کرد: در بند دوم این مصوبه شورای عالی که مربوط به پارکینگ است، نوشته شده نظر به تخریب ساختمان پلاسکو، پارکینگ مورد توافق شهرداری تهران موسوم به پروانه توسط بنیاد مقاوم سازی و یگانه سازی شده و به عنوان پارکینگ مورد نیاز ساختمان پلاسکو اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل آوردند که نمی‌توان پارکینگ ساختمان را تأمین کرد در صورتی که همه کسانی که از ساختمان پلاسکو بازدید کردند و پارکینگ مسقف ساختمان مجاور را دیدند می‌دانند که همین الان توسط ساختمان پلاسکو مورد استفاده قرار می‌گیرد و مساحت قابل توجه‌ای دارد که می‌توانند در حد سه طبقه پارکینگ در آن بسازند بنابراین در طرح زیرسطحی ایمنی مجاور همه پارکینگ‌های ساختمان پلاسکو قابل تأمین است.

سالاری اضافه کرد: حق ندارند پارکینگ متعلق به شهرداری تهران را به ساختمان پلاسکو اختصاص دهند؛ می‌خواهند زمین و زمانی به هم بدوزند و بگویند پارکینگ نمی‌توان تأمین کرد در صورتی که می‌شود بگویند پارکینگ نیاز نیست. چه حقی دارند که بدون مجوز شورا، شهرداری را مکلف به تأمین پارکینگ کرده‌اند.

وی با از اعضای شورا تقاضا کرد با نامه‌ای مخالفت رسمی خود را با این مصوبه و این نگاه شورای عالی شهرسازی اعلام کنند و افزود: دیروز با آقای گلپایگانی تماس گرفتم و گفتم شهرداری حق ندارد پارکینگ متعلق به شهرداری را به جای دیگر اختصاص دهد در حالی که به آن نیاز است. مراتب اعتراض خود را به شهردار تهران و شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام می‌دارم و تقاضا دارم شورا از حقوق شهر دفاع کند.

کد خبر 424189

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد سالاری شوراي شهر تهران شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پلاسکو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساختمان پلاسکو تأمین پارکینگ شورای عالی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم 
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران