Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:12:24 GMT

وزارت راه: پلاسکو پروانه ساختمانی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۸۳۹

وزارت راه: پلاسکو پروانه ساختمانی ندارد

معاون وزیر راه با اعلام این‌که بنیاد مستضعفان باید پروانه ساختمانی پلاسکو را اخذ کند، گفت: میزان تراکم این ساختمان باید بر اساس حقوق مکتسبه افراد انجام شود. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرزانه صادق مالواجرد، اظهار کرد: بنابر آخرین مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، میزان تراکم این ساختمان باید بر اساس حقوق مکتسبه افراد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق آخرین گزارش بنیاد مستضعفان به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده در ساختمان پلاسکو، 2 مسئله تامین پارکینگ و اخذ پروانه ساختمانی بر سر راه بازسازی این ساختمان قرار داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر اقدام اجرایی حتما باید فرآیند قانونی اخذ پروانه ساختمانی را طی کند، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد، بنیاد مستضعفان هر چه سریع‌تر این اقدام قانونی را انجام دهد و پروانه ساختمانی پلاسکو را اخذ کند.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری یادآور شد: با بررسی‌های انجام‌شده، تامین پارکینگ در خود ساختمان پلاسکو امکان‌پذیر نبود و زیربنای در نظرگرفته شده، تنها پاسخگوی حقوق مکتسبه و یادمان شهدای آتش‌نشان است؛ بنابراین فراهم‌کردن پارکینگ در خود ساختمان امکان‌پذیر نبود. همچنین ساخت پارکینگ در اراضی خالی مجاور ساختمان پلاسکو به دلیل ملاحظات تاریخی و ثبت این اراضی در وزارت میراث فرهنگی میسر نبود.

مالواجرد گفت: بنابراین شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ساختمان موسوم به پارکینگ پروانه را که مورد تایید شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان است برای تامین بخشی از پارکینگ ساختمان پلاسکو تعیین کرد و مقرر شد بنیاد مستضعفان نسبت‌به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی این ساختمان اقدام کند.

وی با اشاره به ضرورت تعیین محدودیت‌هایی برای تردد خودرها در بافت‌ مرکزی شهرها و ملاحظات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این خصوص، بیان کرد: بر اساس مصوبات شورا مقرر شده است شهرداری تهران، نسبت‌به اصلاح ضوابط و مقررات تامین پارکینگ‌ در بافت مرکزی شهر تهران و تسهیل حمل و نقل عمومی اقدام و ضوابطی را در قالب بسته‌ای ویژه در این خصوص تدوین کند.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، شهرداری تهران باید این ضوابط را پس از تایید در کمیسیون ماده 5 به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارئه کند.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط معاونت شهرسازی وزارت راه حادثه ساختمان پلاسکو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت شهرسازی وزارت راه حادثه ساختمان پلاسکو معاونت شهرسازی وزارت راه حادثه ساختمان پلاسکو شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پروانه ساختمانی بنیاد مستضعفان ساختمان پلاسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند

نوربخش گفت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که سال گذشته توسط رئیس جمهور رخ داد تدوین، تصویب و ابلاغ «سند موسیقی» بود. اصل اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران موسیقی صاحب یک سند شده، خود به تنهایی اتفاق بزرگی است. به عنوان مثال در همین مساله کنسرت سال گذشته شهر اصفهان علیرضا قربانی که موجب لغو کنسرت این خواننده شد، اگر ماجرای تدوین و ابلاغ سند موسیقی نبود قطعا ما نمی‌توانستیم موفق به از سرگیری کنسرت‌های این هنرمند در اصفهان شویم. چون در این مسیر هیچ مقامی در هیج جای کشور نمی‌تواند مجوز صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نادیده بگیرد.

وی افزود: درواقع آنچه در سند موسیقی روی آن تاکید شده، مبتنی بر چنین الزامی است که هیچ نهادی غیر از شورای عالی امنیت ملی، نمی‌تواند کنسرت هر چهره شناخته شده یا کمتر شناخته‌ای در عرصه موسیقی را که مجوز برگزاری اجرای خود را از مراجع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده باشد، لغو کند. در این چارچوب تنها مرجعی که بر اساس قانون می‌تواند روی لغو یک اجرای زنده موسیقایی اقدامات لازم به عمل آورد، شورای عالی امنیت ملی آن هم با «ذکر دلیل» است و گرنه هیچ نهاد یا دستگاه دیگری نمی‎تواند کنسرت دارای مجوز وزارت ارشاد را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه