Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@21:45:16 GMT

یادواره شهدای قرآنی خوزستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۷۶۸۱

یادواره شهدای قرآنی خوزستان برگزار می‌شود

فرجیان از برگزاری یادواره شهدای قرآنی خوزستانی در ماه مبارک رمضان و به صورت محدود خبر داد و گفت: یادواره شهدای قرآنی که هر سال در ماه رمضان و در نمایشگاه قرآن و عترت برپا می‌شد، امسال به صورت محدود و جداگانه اجرا می‌‌شود.

«عبدالرضا فرجیان» در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه جامعه و شیوع بیماری کووید 19 در کشور بسیاری از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به فعالیت‌های محدود و مجازی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به برخی از این فعالیت‌ها اشاره کرد و افزود: بحث استفاده از فضای مجازی برای زیارت قبور شهدا در 2 سال گذشته برای والدین شهدایی که به دلیل کهولت سن قادر به حضور در مزار شهدا نبودند، فعال شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا زیارت مجازی برای خانواده شهدا به‌صورت گسترده‌تری انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر 24 هزار دیدار از خانواده شهدا انجام می‌شد اضافه کرد: در شرایط فعلی اگرچه دیدار نزدیک با خانواده شهدا امکان‌پذیر نیست اما همچنان تماس با خانواده شهدا و رفع نیازهای آنان با توجه به دیدارهای تصویری و تماس‌های تلفنی، فعال است.

 

فرجیان از توزیع بیش از هفت‌هزار بسته بهداشتی برای والدین شهدای زمین‌گیر و همسران شهدا و جانبازان شیمایی دارای مشکلات ریوی خبر داد و تصریح کرد: همچنین تاکنون بیش از 2 هزار بسته معیشتی بین جامعه هدف و خانواده شاهد و ایثارگر خوزستانی توزیع شده است.

 

وی به برگزاری یادواره شهدای قرآنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اذعان داشت: بنیاد شهید نزدیک به 10 سال است در نمایشگاه قرآن و عترت که از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود مشارکت دارد و هر سال یادواره شهدای قرآنی را در این نمایشگاه و در ماه مبارک به خوبی برگزار می‌کند .

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ابراز کرد: یادواره شهدای قرآنی که هر سال با محوریت یک شهید قرآنی برگزار می‌شد، امسال به‌صورت جداگانه و در یکی از حسینیه‌های شهدا تنها با حضور خانواده‌ شهیدی که محور یادواره است برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این برنامه از طریق رسانه ملی و از صدا و سیمای استان خوزستان به اطلاع همه مردم می‌رسد عنوان کرد: استان خوزستان بیش از 68 شهید قرآنی تقدیم کرده که از این تعداد 38 شهید قرآنی در دوران هشت سال دفاع مقدس از شهدای فعال در حوزه مربی‌گری، حافظ و قاری قرآن بودند.

 

فرجیان با اشاره به اینکه همچنین 18 شهید فعال قرآن نیز از مجموع مدافعان حرم و سه شهید قرآنی از شهدای حوادث تروریستی هستند بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثاگران به‌عنوان دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را برعهده دارد اما یکی از مولفه ‌های این امر مهم رسیدن به ترویج و توسعه فرهنگ و ایثار اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: ما اگر ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی را میان جوانان و نوجوانان و جامعه خود نشر دهیم آنجاست که خاتمه‌اش به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد رسید به‌طوری‌که می‌بینیم امروز عزیزانی که در سیل آب‌دیده شدند یا در زمان ریزگردها پای کار بودند و اکنون نیز در شرایط کرونایی فعال هستند در واقع ایثار اجتماعی انجام می‌دهند .

 

پایان پیام/472

منبع: شبستان

کلیدواژه: یادواره شهدای قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادواره شهدای قرآنی بنیاد شهید و امور خانواده شهدا فرهنگ ایثار شهید قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان

   

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان احمد علیرمضانی  اظهار داشت : شهدا مصداق آیات قرآن زنده اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند و بسیاری از احادیث پیامبر (ص) هم براین پایه است که شهید شاهد است و شاهد اعمال ما است.
وی افزود: روزی معمولی رزق شهدا نیست بلکه روزی معنوی دارند، کتاب «کهکشان نیستی» احوالات سید علی قاضی را مطرح می‌کند و بسیار شیرین است.

وی همچنین در  صحبتش به موضوع اسراییل اشاره و اظهار کرد: اسراییل خود را به عنوان کشور برتر دنیا می‌دانست، اما با وعده صادق که رخ داد هیمنه پوشالی او از دست رفت.

دیگر خبرها

  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد