Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با بیان اینکه چالش های حوزه تولید و سرمایه گذاری بررسی شود گفت: بهبود ارتباطات مرزی در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی از اهم برنامه‌هایی است که دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(یک‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت) در جلسه شورای گفتگوی استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهارکرد: حمایت از تولید ملی و واحدهای تولیدی در سال جاری با توجه به شرایط عمومی و اقتصادی کشور و تحریم‌های موجود مهمترین دغدغه‌ای است که دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همه فرصت‌ها، موانع و آسیب‌های حوزه تولید و اقتصاد شناسایی شود گفت: در فضای همدلی و رفاقت، کوشش بر این است که با یک سیاست راهبردی مورد توجه نظام و متناسب با راهبرد جهش تولید، وضعیت را بهتر کنیم.‌


وی اضافه کرد: یکی از ابعاد حمایت از تولید ملی، حمایت‌های حقوقی و قضایی است.


نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: ارتقا شاخصه‌های سرمایه‌گذاری و تولید یکی از مولفه‌هایی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.


زارع با تاکید بر اینکه امیدآفرینی در حوزه تولید مورد توجه قرار گیرد افزود: در این عرصه کشور نیازمند تامین امنیت ذهنی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و نظارت بر حسن اجرایی و کلی اقتصاد مقاومتی با توجه به حمایت‌های قانونی است.

 

استاندار گیلان افزود: نگاه حمایتی از فضای کسب و کار استمرار داشته باشد و از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو بهره گرفته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های حوزه اقتصاد و اشتغال شناسایی و بررسی می‌شود گفت: استفاده بهینه از موقعیت جغرافیایی و سیاسی گیلان در راستای توسعه تولید و رونق اقتصادی از اهم مولفه‌ها و شاخص‌های توسعه پایدار و رونق اقتصادی در استان است.

 

زارع به کشورهای همسایه و بهبود ارتباطات مرزی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: گیلان به‌خاطر هم‌مرزی با کشورهای اوراسیا و کشورهایی که بازار مصرف بزرگی دارند، می‌تواند در راستای تامین کالاهای وارداتی و صادارتی در این کشورها از طریق ایجاد ارتباطات وسیع تاثیرگذار بوده و زمینه رونق تولید و اقتصادی استان را فراهم کنند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارتباطات مرزی رونق تولید ملی اشتغال و کارآفرینی استاندار گیلان تولید و اقتصاد مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد