Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: کشور ترکمنستان از ظرفیت بندر و منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار برای ترانزیت کالا استفاده کند تا شاهد فعال سازی مسیر کریدور شمال به جنوب باشیم.

احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان که با حضور روسای نمایندگی وزارت امورخارجه زاهدان و چابهار از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهارداشت: سیستان وبلوچستان بویژه چابهار ظرفیت‌های زیادی در زمینه تجاری، اقتصادی و بازرگانی دارد و یکی از مناطق متصل به آبهای آزاد بوده و نقش مهمی در توسعه تجارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سیستان وبلوچستان سرزمین فرصت‌های مهم برای حضور فعالان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و دستگاه‌های اجرایی تمامی همکاری‌ها را برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی خواهند داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان بویژه چابهار را تشریح و خواستار سرمایه گذاری و حضور بیشتر فعالان اقتصادی ترکمنستان در این منطقه شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: آمادگی خود را جهت انجام هماهنگی‌های لازم برای سفر مقامات ترکمنستان به چابهار اعلام می‌داریم.

غلام عباس ارباب خالص افزود: هیات‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را بررسی خواهند کرد.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار نیز گفت: با انجام هماهنگی‌های لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور مقامات، سفرای برخی از کشورهای آسیای میانه و کشورهای همسایه شرقی در چابهار خواهیم بود.

حمیدرضا طوسی افزود: چابهار با ظرفیت‌های مهم تجاری و اقتصادی و دارا بودن بندر شهید بهشتی با هشت و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا و منطقه آزاد با ده‌ها مزیت و فرصت سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش مهمی در توسعه تجارت و روابط داشته باشد.

وی ادامه داد: نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار در طول چند سال اخیر زمینه حضور تجار، مقامات و مسوولان کشورهای مختلف در را فراهم کرده و تاکنون صدها هیات از فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: تمامی همکاری‌ها برای رفع موانع جهت سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی برداشته و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان بندر چابهار تركمنستان استانی اقتصادی سیستان وبلوچستان نمایندگی وزارت سرمایه گذاری منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق

ایسنا/کردستان مدیرکل گمرک باشماق مریوان، گفت: ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵درصد رشد داشته است.

فرید حق‌پناه، امروز شنبه (۸ اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باشماق یکی از مرزهای رسمی و بین المللی کشور است که اکثر رویه های مرزی به جز ملوانی و دریایی در آن برقرار است و صادرات، ترانزیت و مسافربری هم از دیگر رویه های فعال گمرک باشماق است.

وی افزود: رویه های دیگری شامل ورود و خروج موقت خودروهای سواری، کامیون‌های باری و ورود موقت برای پردازش که این قسمت مهمترین بخش گمرک بوده از دیگر اقداماتی است که درمرزباشماق صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ باهمکاری سایر سازمان‌های متولی امرتجارت در مرز باشماق که به صورت پنجره واحد فیزیکی مستقر هستند، حدوداً یک میلیارد و ۱۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۳ میلیون دلار در مرز باشماق انجام شده است.

حق پناه تشریح کرد: از نظر وزنی تشریفات اظهاری کالا در این مرز ۳۴ درصد به نسبت سال قبل رشد داشته که عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، سنگ های ساختمانی، محصولات نفتی، میوه و تره بار بوده اند.

وی اظهار کرد: مرز باشماق جزء سه مرز عمده کشور در بحث ترانزیت کالا است که سال گذشته تشریفات ۲میلیون و ۵۸۰ هزار دلار از طریق این مرز انجام شده که غالباً محمولات نفتی و وسایل برقی بوده است.

مدیر کل گمرک باشماق مریوان تصریح کرد: سال گذشته مرز باشماق بعد از مرزهای شهید رجایی بندرعباس و پرویز خان قصرشیرین، رتبه سوم ترانزیت مبدأ را به خود اختصاص داده که با توجه به آمار سال ۱۴۰۱ رشدی در حدود ۵۹ درصد داشته است.

وی افزود: بیشترین کالاهای وارداتی به کشور از طریق مرز باشماق مربوط به مواد اولیه کارخانجات و واحد های تولیدی از جمله ضایعات فلزی، آلومینیومی، مسی و همچنین ضایعات کاغذ، باطری و پلاستیک است که کارهای تشریفاتی آنها که هزار تن بود، انجام پذیرفت.

حق پناه افزود: واردات مرز باشماق طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۸۰ درصد رشد داشته و از لحاظ ارزشی هم حدود ۳۵۲ میلیون دلار ارزش کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان خاطرنشان کرد: فروردین امسال هم اقدامات تشریفاتی حدوداً ۱۲۹ هزارتن کالا در مرز باشماق انجام شده و در بحث ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار