Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:46:48 GMT

برداشت گندم و جو در ایذه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۸۹۵۲

برداشت گندم و جو در ایذه آغاز شد

مصطفی هنرمندیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهرستان ایذه ۲۳ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم دارد که برداشت محصول آنها از هفته جاری آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی افرود: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان برداشت در حدود ۴۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود که از این مقدار بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن از این مقدار تحویل مراکز خرید دولتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: سه سیلو در بخش دهدز، سوسن و دهستان پیان و 2 سیلو در ایذه کار تحویل محصول برداشت شده را انجام می‌دهند.

هنرمندیان با اشاره به تامین ۱۵ دستگاه کمباین برای برداشت محصولات شهرستان ادامه داد: باتوجه به اینکه در روزهای آغازین برداشت در شهرستان قرار داریم، در مدت برداشت شاهد افزایش کمباین‌ها خواهیم بود تا به کار برداشت سرعت ببخشند.

وی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی با چند گروه کنترل افت و ضایعات، عملکرد کمباین‌ها را از نظر برداشت اصولی و فنی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل زیر نظر دارند.

دبیر شورای کشاورزی ایذه مهمترین ارقام کشت شده گندم را در شهرستان ایذه ، چمران، چمران2، دهدشت، کریم و بارج دانست و گفت: سال گذشته ۲۲ هزار تن گندم توسط تعاونی روستایی و نمایندگی غله در ایذه خریداری شد.

وی در ادامه از شروع برداشت جو در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در ایذه حدود ۲۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت جو اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود حدود ۲۲ هزار تن محصول از آنها برداشت شود.

هنرمندیان گفت: به دلیل اینکه ایذه از قطب‌های دامداری خوزستان است، بیشتر این محصول به مصرف دامی این شهرستان می رسد اما دولت آمادگی لازم برای خرید جو تولیدی کشاورزان را نیز دارد.

شهرستان ایذه با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یکی از مراکز و  قطبهای کشاورزی خوزستان ، در ۱۸۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

برچسب‌ها گندم اراضی کشاورزی ایذه پروندهٔ خبری کشاورزی در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم اراضی کشاورزی ایذه گندم اراضی کشاورزی ایذه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند