Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین کانون بسیج مداحان شهرستان ملارد گفت: شالوده، اهداف و چشم انداز انقلاب اسلامی برگرفته از واقعه کربلا است و اگر به روز عاشورا نگاه کنیم می‌بینیم که تمام بسترهای انقلاب اسلامی را در بطن خود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا حبی جانشین کانون بسیج مداحان شهرستان ملارد اظهار کرد: اگر نگاهی به تاریخ کشور داشته باشیم می‌بینیم که در دوران مبارزات مختلف از جمله مبارزات دوران شاهنشاهی هیأت‌ها و مذهبی‌ها طلایه‌دار این حرکات ارزشی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از آنجا که بستر مراسمات دینی و هیأتهای مذهبی بسیار پر محتوا است، لذا حضرت امام راحل(ره) از دل همین روضه‌ها و مراسم دینی توانستند انقلاب اسلامی را به مردم معرفی و آن را به پیروزی برسانند.

جانشین کانون بسیج مداحان شهرستان ملارد افزود: در دوران دفاع مقدس نیز هر زمان که احساس می‌شد روحیه رزمندگان ضعیف است، مراسم روضه و مداحی برگزار می‌شد و شب‌های عملیات رزمندگان با مداحی روحیه می‌گرفتند و می‌توان گفت انگیزه اصلی رزمندگان برای حضور در عملیات‌های مختلف قیام کربلا بود.

حبی با اشاره به اینکه بسیج برگرفته از قیام عاشورا است، افزود: بسیج مداحان که تلفیقی از روحیه بسیجی‌گری و مداحی است باهدف ادامه دادن قیام سیدالشهدا(ع) شکل گرفته است.

وی که مدیریت فضای مجازی کانون بسیج مداحان شهرستان ملارد را نیز برعهده دارد به فعالیت‌های بسیج مداحان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند فعالیت بسیجیان را محدود کند لذا با شیوع کرونا و تعطیلی مراسمات و اماکن مذهبی، فعالیت مداحان از طریق فضای مجازی ادامه دارد و از ظرفیت مداحان، شعرا و علمای شهرستان ملارد بهره برده‌ایم که خوشبختانه بازخورد خوبی نیز بین خانواده‌ها داشته است.

جانشین کانون بسیج مداحان شهرستان ملارد ایجاد صفحه اینستاگرام ویژه برنامه‌های مذهبی، گروه مداحان شهرستان ملارد، گروه شعرای بانوان و برادران، کارگاه آموزش شعر و لحن و مقدمات مداحی به صورت اینترنتی را از دیگر فعالیتهای بسیج مداحان ملارد دانست.

حبی  از تأسیس مدرسه ستایشگری خبر داد و گفت: بعداز بازگشایی کلاس‌ها و شکست ویروس منحوس کرونا کلاس‌های آموزشی حضوری مانند تدریس زبان انگلیسی،  عکاسی،  فیلم برداری، مداحی و شعر و هر آنچه بتواند بچه‌های بسیجی را به علوم روز مجهز کند در این مدرسه آموزش داده می‌شود.

وی تولید محتوا را از مهم‌ترین فعالیت‌های مجموعه بسیج مداحان شهرستان ملارد دانست و خاطرنشان کرد: شعرها و سبک‌های جدید جمع‌آوری و به چاپ خواهند رسید و در اختیار مداحان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/د/س

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی کربلا عاشورا بسیج انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد شهدای گرانقدر خوزستان گفت: طبق نامه ۵٠ امیرالمومنین امام علی (ع) خطاب به فرماندهان سپاهشان، رزمندگان و فرماندهان متقابلاً یکسری حقوق بر گردن همدیگر دارند که همواره باید در جهت ادای این حقوق کوشا باشند

 حجت الاسلام رضایی گ با بیان اهمیت این نامه در تنظیم روابط سازمان سپاه پاسداران ادامه داد: در همه امور مشورت را سرلوحه کار‌ها قرار دهید.

وی تاکید کرد: طبق این نامه شریف، تواضع و استفاده از نظرات رزمندگان، توجیه نیرو‌ها تا پایین‌ترین سطح سازمانی در سپاه از اوامر و دستورات امام علی علیه السلام است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با بیان توصیه‌هایی خطاب به فرماندهان ادامه داد: به جز حکم خدا که قابل مشورت نیست، فرمانده باید در تمام امور با زیردستان خود شور و مشورت کند؛ این اصل استوار در تاریخ صدر اسلام وجود داشت. 

وی ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: قدر پاسداری را بدانیم و همیشه از لباس سبز سپاه باید پاسداری کرد، این لباس مقدس به برکت خون مطهر شهدا بدست ما رسیده و یادآور سخنان پر حلاوت امام راحل حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه‌ای مدظله العالی در خصوص سپاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خرسندیم که امروز خدمات نیروی زمینی سپاه در راه حفظ امنیت و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌ها مورد رضایت خداوند متعال و مردم شریف کشورمان قرار گرفته است

سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیز در سخنانی با اشاره به آمادگی روحی و معنوی پاسداران رده‌های نیروی زمینی سپاه، بیان نمود: پاسداران نیروی زمینی سپاه با حفظ مرز‌های عقیدتی و خاکی آماده جانفشانی در راه میهن و نظام اسلامی هستند.

در پایان این مراسم از فرماندهان و مسئولان برگزار کننده نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان و روحانیون نمایندگی ولی فقیه در یگان‌های نیروی زمینی سپاه (دوره سردار شهید دریساوی) که اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم