Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینجا؛ محل "تنزل الملائکه" است! درنگ در همدلی و مواسات همدلانه جایز نیست.

قدس آنلاین- احمد فیاض: سلام بر معلولین آسایشگاه شهید فیاض بخش که با همدلی، پاکی و اخلاص تمام، زیبایی های شب قدر را تا سحرش، قدر دانسته و مسافر قطار باغ بهشت شدند! و افسوس فراوان بر ما که شاید جای ماندگان از قطار باغ بهشت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین؛ ساعت ۲۱ آخرین شب قدر رمضان المبارک امسال این توفیق حاصل شد تا دوباره  در جمع این پاک سرشتان دهر، قرار گرفته و با احیای نابشان من رو سیاه نیز بلکه آبرویی بگیرم. کرونا؛ شرایط دشوارتری برای ۵۵۰ مددجوی آسایشگاه معلولین فیاض بخش فراهم کرده، و محافظت از سلامت این عزیزان در راس توجه دست اندرکاران آسایشگاه و به ویژه مددکاران گمنام و پرتلاش با قرنطینه سفت و سخت، قرار گرفته است. این نکته از همان بدو ورود مشهود و بارز است. تب سنجی، عبور از دستگاه الکترونیکی ضدعفونی کننده، تعویض لباس، ضدعفونی کننده های مکرر در طول مسیر، دستکش و ... نشانگر حساسیت امر است و شاید به همین دلیل خوشبختانه هیچ مورد مشکوک کرونایی در میان مددجویان و مددکاران و سایر پرسنل آسایشگاه مشاهده نشده است. به دلیل همین شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی؛ مراسم شب های قدر که در مسجد امام هادی(ع) آسایشگاه برگزار می شد؛ امسال در ورزشگاه آسایشگاه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت پذیرفت. عطر حضور ملائک در کنار فرشته های زمینی مشهود است. اینجا تا خدا فاصله اندک است و بدون شک محل "تنزل الملائکه" است. زمزمه دعای روح نواز جوشن کبیر حالم را خوش می نماید. "یا رفیق من لا رفیق له"، "یا انیس من لا انیس له"....! تکرار این بند از جوشن در میان مددجویان به گونه ای است که آن را باور دارند! ایکاش خدا نیز اینگونه رفیق و انیس من بود!. کارشناس روابط عمومی که همراهم است؛ نکات مهمی را گوشزد می نماید. اینکه در شرایط کرونایی؛ به هزینه ماهی سه و نیم میلیارد تومانی اداره معلولان مجموعه حدودا ۴۵۰ میلیون تومان اضافه شده است! یعنی روز ۱۵ میلیون تومان!. عیدیان خاطرنشان می کند: شاید کمتر مجموعه ای باشد که از همان بدو ورود کرونا حدودا ۷۰۰ کیت تشخیص کرونا را خریداری کرده باشد؛ اما آسایشگاه به جهت حفظ سلامت مددجویان اینکار را انجام داد. حجه الاسلام ثانوی پای ثابت مجالس معنوی معلولان است و جوشن می خواند. کنار وی محسن چابک مداح دلسوخته روشندل آسایشگاه دیده می شود. چابک در میان روضه هایش از دلتنگی های مددجویان برای زیارت امام رضا(ع) پرده بر می دارد. با سوز و گداز می گوید که امسال قرار بود مراسم احیا در حرم مطهر برگزار نماییم اما کرونای منحوس این توفیق را سلب کرد. هق هق فرشته های زمینی امان نمی دهد!. دلتنگی برای امام مهربانی ها و شوق زیارت؛ بی اندازه است. نکته جالب دعای مکرر این مداح روشندل برای بازگشت نعمت سلامتی و شکست کرونا در حق تمام مردم و شهروندان و زائران و مجاوران است! احساس می کنم بی انصافی است که در آستانه عید سعید فطر، یاریگر و حامی این عزیزان در شرایط خطیر کرونایی نباشیم. موج همدلی و مواسات برای این مددجویان پاکیزه سرشت بدون تردید توسط شهروندان کلید خواهد خورد و افکار عمومی هرگز اجازه نخواهد داد تا این معلولان احساس تنهایی نمایند.
رفته رفته و در انتهای دعای جوشن کبیر، قرآن ها توزیع می شود. آقای مظلوم که قرآن توزیع می کند؛ همان خادمی است که چای مجالس روضه بچه ها را همیشه تدارک می بیند( خوش به حالش). "بخشی" نگهبان ورودی آسایشگاه نیز طاقت نیاورده، و می آید تا فرازهایی از جوشن را قرائت نماید. ناله های جانسوز فاطمه روی ویلچر همیشه برایم پربها است. مگر می شود با بی تابی مخلصانه فاطمه در شب احیا، دعایی مستجاب نشود؟!. کاش مرا دعا کند. عباس و جواد فغانی دوقلوی بانمک معلول تحت پوشش آسایشگاه هستند که دست به تضرع و دعا دارند.
عیدیان در ادامه به تلاش های بی نظیر و خداپسندانه مددکاران و پرستاران در ایام کرونا اشاره می کند!. می گوید: ایثار کرده و می کنند! شیفت ها افزایش یافته و حافظان سلامت معلولان، جانانه و گمنام پای کار هستند. حقیقتا دستمریزاد.
مراسم قرآن بسر که آغاز می شود؛ اینجا شور و ولوله ای برپا می گردد!. عطر حضور ملائکه، استشمام، و دعا به سرعت بالا می رود. دعای فرج و سلامتی امام عصر(عج) پای ثابت ادعیه است.
عیدیان در انتها تاکید می کند که عید سعید فطر مددجویان آسایشگاه فراموش نشوند و آنان چشم انتظار همدلی و مواسات جهادی زائران و مجاوران امام رضا(ع) هستند. محل "تنزل الملائکه" جای تردید برای همدلی و مواسات نیست! یاوران همیشه همراه؛ بسم الله!.
سامانه همیاری  #۵۱۱۶۶۶۶*۷۸۰* - مشارکت آنلاین  pay.fbrc.ir - ملی کارت: ۰۳۹۱-۹۹۵۱-۹۹۱۱-۶۰۳۷ ؛ ملت کارت:   ۹۲۰۸-۷۰۰۷-۳۳۷۷-۶۱۰۴ ؛  شماره حساب جام: ۳۳۰۰۰۳۵۰۷۰ ؛  شماره حساب سیبا:  ۰۱۰۲۴۵۲۹۶۷۰۰۷

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معلولین ماه رمضان مراسم شب قدر مواسات همدلی و مواسات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد