Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@20:38:55 GMT

فاصله نرخ مصوب و قیمت در بازار ماسک چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۹۵۸۲

فاصله نرخ مصوب و قیمت در بازار ماسک چقدر است؟

طبق اعلام وزارت بهداشت سقف قیمت ماسک‌های نیمه صنعتی ۱۶۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین قیمت ماسک سه لایه کشدار و بنددار به ترتیب ۹۶۰ و ۱۱۰۰ تومان مشخص شده است که عموما این نرخ‌ها در بازار رعایت نمی‌شود.

بررسی‌های میدانی ایسنا نشان می‌دهد حداقل قیمت ماسک ۲۰۰۰ تومان که این نرخ هم مربوط به عرضه ماسک در ایستگاه‌های مترو است، به‌طورکه در برخی ایستگاه‌ها بسته‌های پنج‌تایی ماسک سه لایه پزشکی به قیمت ۱۰ هزار تومان و بسته‌های ۵۰ تایی به قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در داروخانه‌ها هم قیمت ماسک‌های نیمه صنعتی و مشابه ماسک‌های سه لایه پزشکی عموما ۲۰۰۰، ۲۲۰۰ و ۳۰۰۰ تومان قیمت دارد. البته معمولا این نوع ماسک‌ها در بسته‌های سه‌تایی یا چهارتایی عرضه می‌شود.

البته در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت ماسک‌های سه لایه به ۷۰۰۰ تومان هم رسیده است.

همچنین قیمت ماسک‌های پارچه‌ای قابل شست‌وشو که در برخی سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود به طور میانگین ۵۰۰۰ است.

همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت قیمت مصوب ماسک‌های صنعتی درب کارخانه ۷۰۰ تومان است که البته این نوع ماسک فقط در مراکز درمانی توزیع می‌شود. قیمت ماسک‌های N۹۵ با توجه به نوع ماسک از حدود ۴۵۰۰ تومان شروع می‌شود و نهایتا به ۱۵۵۰۰ تومان می‌رسد.

البته ماسک‌های N۹۵ عموما در داروخانه‌ها عرضه نمی‌شود و قیمت ماسک‌های فیلتردار هم ۴ تا ۱۸ هزار تومان متغیر است. یکی از داروخانه‌ها هم می‌گوید که حتی برای مصرف فروشندگان در داروخانه‌ هم قادر به پیدا کردن ماسم N۹۵ نبوده و اگر هم کسی بتواند در بازار آزاد این نوع ماسک را پیدا کند باید بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان آن را تهیه کند.

به طور کلی می‌توان گفت که وضعیت دسترسی شهروندان به ماسک نسبت به روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا بهبود یافته است، اما مشخص نیست که چرا نرخ‌های مصوب تعیین شده، در بازار رعایت نمی‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0033dE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماسک بازار قیمت ماسک هزار تومان نوع ماسک سه لایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم

آی شو اسپید، یوتیوبر معروف آمریکایی که در رسلمنیا 40 نیز حضور پیدا کرده بود، در شوی دوشنبه شب راء نیز شرکت کرد و در جریان این شوء با ری میستریو، اسطوره WWE دیدار کرد و او را کشتی گیر مورد علاقه خود نامید.

دانلود (4.2MB)

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم