Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:26:03 GMT

خطر پارگی رباط صلیبی بعد از دو ماه تعطیلی فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۳۳۶

خطر پارگی رباط صلیبی بعد از دو ماه تعطیلی فوتبال

 دیروز بوندس‌لیگا بعد از وقفه‌ای حدودا دو ماهه از سر گرفته شد تا بعد از اپیدمی کرونا توپ فوتبال برای اولین بار روی زمین چمن به گردش دربیاید. فارغ از هیجان فوتبالدوستان از شروع دوباره فوتبال، شکی نیست که فوتبالیستها بعد از وقفه‌ای طولانی از آمادگی جسمانی کامل برخوردار نیستند و مصدومیتهایی که دیروز در بوندس‌لیگا اتفاق افتاد زنگ خطر را به صدا در آورده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تیمهای بوندس‌لیگایی پیش از شروع مسابقات دیروز هم با مشکل مصدومیت بازیکنان‌شان دست و پنجه نرم می‌کردند. اکسل زاگادو و مارکو رویس به دلیل مصدومیتهای جدی که پیش از دوران کرونا داشته‌اند به این زودی‌ها قادر به همراهی تیم‌شان نیتسند و امره جان و اکسل ویتسل هم دیدار بزرگ تیم‌شان دورتموند در مقابل شالکه در دربی روهر را از دست داده‌اند. جیدون سانچو دیگر ستاره دورتموند هم دیروز به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه ساق پا نیمکت‌نشین شده بود.

 

ولی مهمترین خبر دیروز درباره مصدومیت بازیکنان بوندس‌لیگا، آسیب‌دیدگی جیووانی رینا جوان آمریکایی دورتموند پیش از بازی مقابل شالکه و در جریان گرم کردن بازیکنان دو تیم بود.

 

 

با توجه به مصدومیت جیدون سانچو از ناحیه ساق پا که در چند هفته اخیر با او همراه بوده، لوسین فاوره سرمربی دورتموند تصمیم گرفته بود به جای او از جیووانی رینا جوان آمریکایی تیمش استفاده کند. اما اتفاقی که در جریان گرم کردن پیش از شروع بازی رخ داد باعث شد او هم نتواند برای دورتموند به میدان بورد و در نهایت تورگان هازارد به جای او بازی کرد.

 

مصدومیت عجیب رینا در جریان گرم کردن و در کنار آن شادی‌های بعد از گل عجیبی که دیروز در بوندس‌لیگا شاهد بودیم باعث شده توجه همه به مصدومیت‌های عجیبی جلب شود که در گذشته در جریان شادی‌های بعد از گل اتفاق افتاده. بازیکنان آلمانی که حالا سعی می‌کنند بدون نزدیک شدن به یکدیگر با انواع و اقسام خلاقیت‌ها شادی بعد از گل انجام دهند باید به فکر فوتبالیست‌هایی باشند که در گذشته در جریان شادی بعد از گلهای عجیب، خود را مصدوم کرده‌اند.

 

 

مصدومیت عجیب نیکلای مولر بازیکن هامبورگ در اولین روز فصل 2017-2018 یکی از جالب‌ترین نوع این مصدومیت‌ها است. او در بازی تیمش مقابل آگسبورگ بعد از گلزنی برای نشان دادن شادی‌ای به هوا پرید و ناگهان از درد به خود پیچید. بعدها معلوم شد که مولر رباط صلیبی پاره کرده. وحشتناک‌ترین مصدومیتی که یک فوتبالیست می‌تواند تصور کند.

 

 

در سپتامبر 2018 هم یک بازیکن آگسبورگ چنین مصدومیتی را تجربه کرد. دونگ وون جونیور در بازی مقابل ماینتز در دقیقه 82 بازی گلزنی کرد و پرش او در جریان شادی بعد از گل باعث شد شش هفته از میادین دور بماند. او هم دچار آسیب دیدگی رباط صلیبی شده بود.

 

 

نکته جالب اینجا است که لوسین فاوره سرمربی دورتموند بهتر از هر مربی دیگری با این نوع مصدومیت‌ها آشنا است. در همین فصل، در دور دوم جام حذفی آلمان، او بعد از گلی که یولیان برانت به ثمر رساند به هوا پرید ولی لحظاتی بعد می‌شد احساس درد شدید را در چهره‌اش دید. آسیب‌دیدگی فاوره گر چه خیلی شدید نبود ولی تا چند روز او را درگیر کرده بود.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر متین قوسی رزمایش مساوات حسین کاظم پور اردبیلی دعای روز بیست و سوم رمضان رباط صلیبی تابناک ورزشی بوندس لیگا ویروس کرونا شب قدر متین قوسی رزمایش مساوات حسین کاظم پور اردبیلی دعای روز بیست و سوم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرخپوشان ایران، تمرین امروز (یکشنبه) خود را از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کردند.

بنابر روایت سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این برنامه بعد از گرم کردن و پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، یک چالش جالب و شاد برای بازیکنان در نظر گرفته شده بود. در جریان این چالش بازیکنان در گروه‌های مختلف باید توپ را روی هوا نگه می‌داشتند و به همین ترتیب آن را تا سبدی می‌رساندند و به داخل سبد هدایت می‌کردند.

بعد از این چالش، مرور دو برنامه تاکتیکی نیز در دستور کار بود. تمرین امروز، یک ساعت به طول انجامید و در جریان آن، غیر از امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند که همچنان تمرینات اختصاصی را دنبال می‌کنند، سایر نفرات در اختیار کادر فنی بودند. گفتنی است؛ پرسپولیس تا بازی با سپاهان دو جلسه تمرین دیگر هم برگزار می‌‎کند.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900743

دیگر خبرها

  • آردا گولر: رئال مادرید گفت که من وارث لوکا مودریچ خواهم بود
  • نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند
  • غیبت ۲ ستاره پرسپولیس در آستانه بازی با سپاهان
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس
  • توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش
  • منتظر محمد مصدوم شد
  • مصدومیت ستاره دورتموند در آستانه دیدار با پی‌اس‌جی
  • پیروزی خانگی بایرن مونیخ و شکست سنگین دورتموند
  • مصدومیت ستاره بایرن در آستانه بازی با رئال
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین