Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:27:19 GMT

اصفهان|حجم ذخیره سد زاینده‌رود به ۶۱۷ میلیون مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۳۴۵

اصفهان|حجم ذخیره سد زاینده‌رود به ۶۱۷ میلیون مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: امروز حجم ذخیره سد زاینده‌رود به ۶۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه در سال آبی جاری میزان بارش در سرشاخه‌های زاینده رود 45 درصدی کاهش داشته است، اظهار داشت: این حجم بارش‌ها نسبت به متوسط بلندمدت 13 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون اینکه از ابتدای سال آبی مهرماه تاکنون در کوهرنگ، سرشاخه اصلی رودخانه زاینده‌رود یک‌هزار و 169 میلیمتر بارندگی شده است، افزود: میانگین بارش سال گذشته در مدت مشابه 2 هزار و 124 میلی‌متر و در بلند مدت یک هزار 347 میلی متر بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه امروز حجم ذخیره سد زاینده‌رود به  617 میلیون مترمکعب رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر حجم ورودی سد 101 مترمکعب و خروجی آن 96 مترمکعب در ثانیه است.

وی میزان حجم مخزن سد زاینده رود طی 24 فروردین سال جاری را 490 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: در آن تاریخ حجم ماکسیمم سد یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب بوده و حجم ذخیره سد زاینده‌رود به یک سوم رسید.

ساسانی با بیان اینکه ظرفیت سد زاینده رود یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است، گفت: ذخیره سد زاینده رود طی هفته گذشته 14 اردیبهشت ماه 593 میلیون مترمکعب، ورودی به آن 133 مترمکعب و خروجی 82 مترمکعب در ثانیه بوده است.

وی با بیان اینکه توزیع آب برای تکمیل کشت پاییزه کشاورزان اصفهان تا 15 خرداد ماه ادامه دارد، افزود: صرفه‌جویی در تمام حوزه‌های شرب، صنعت و کشاورزی برای جلوگیری از مشکل کمبود آب ضروری است.

انتهای پیام/171/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجم ذخیره سد زاینده رود میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است