Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه معارفه کامبیز بازرگان، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ابلاغ طرح «یاوران تولید»، گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید با جدیت با مؤسسه آموزش و ترویج برای اجرای این طرح همکاری کند، زیرا اگر این طرح موفق شود تبدیل به یکی از الگوهای بسیار خوب برای بخش کشاورزی، پس از آن صنعت و سایر بخش‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این طرح، پژوهشگران ما فعالیت اجرایی خواهند داشت و در میادین اجرایی و تولیدی حاضر خواهند بود.

خاوازی با تاکید بر ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعات، گفت: در همه دنیا، سیستم یکپارچه اطلاعاتی وجود دارد و ایجاد این سیستم اطلاعاتی یکپارچه برای بخش کشاورزی فعالیت بسیار بزرگی است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کار نیمه تمام در خصوص اجرای طرح مرکز تماس، تصریح کرد: بخشی از فعالیت این طرح انجام شده و نیازمند دستورالعمل اجرایی و گردش کار است.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در صورتی که مرکز تماس به بهره‌برداری برسد، کمک شایانی به کشاورزان خواهد شد.

خاوازی با بیان اینکه ایجاد پیام‌رسان بخش کشاورزی نیز کمک کننده کشاورزان است، گفت: اگر کشاورزان عادت به پیام‌رسان کنند، اطلاعات رد و بدل می‌شود و به بسیاری از مشکلات این بخش و کشاورزان پاسخ داده خواهد شد؛ کشاورزان با پیام رسان می‌توانند از سطح زیر کشت، وضعیت بازار و بسیاری از مسائل دیگر اطلاع پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی، تصریح کرد: تلویزیون بسیار مؤثر است؛ قطعاً گناه نابخشودنی خواهد بود اگر امروز ما نتوانیم از ظرفیت تلویزیون برای بخش کشاورزی استفاده کنیم.

خاوازی ادامه داد: در تلویزیون می‌توانیم مسیر پنج ساله (آموزش و اطلاع رسانی) را ۵ ماهه طی کنیم؛ این ظرفیت در تلویزیون وجود دارد و فقط نیازمند تأمین محتوا و خوراک است.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش تحقیقات در بخش کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: برای اینکه تحقیقات نقش مؤثری داشته باشد و باید بتواند مسائل را پیش بینی کند، باید سماجت نسبت به اندیشه‌های خود داشته باشد؛ اندیشه‌های خوب بسیاری در تحقیقات وجود دارد و ما می‌توانیم کمک کنیم تا جرأت به تحقیقات برگردد و توصیه‌های خوب در کنار بخش اجرا فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور در موقعیت ویژه قرار دارد، گفت: اندیشه‌هایی وجود دارد که می‌تواند کشور را نجات دهد و من از رئیس سازمان تحقیقات انتظار دارم تا سبک کمک‌رسانی را تغییر دهد و تحقیقات باید آغازگر فعالیت بخش اجرایی باشد.

خاوازی در پایان گفت: درآمد کشاورزان با منابع و فعالیت موجود و تنها بانفوذ دانش می‌تواند افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان به همراه مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی شهرستان ارومیه ضمن بازدید از مرکز مرگور به منظور رصد و پایش مزارع و بررسی وضعیت زراعی از مزارع گندم و علوفه منطقه بازدید کرد.

 دیانتی در حاشیه این دیدار تاکید کرد: علاوه بر محصول استراتژیک  گندم   محصولات دیگری مانند جو، دانه های روغنی، حبوبات، نباتات علوفه ای و گیاهان دارویی را نیز می توان با موفقیت تولید کرد که علاوه بر تامین بخشی از نیاز بهره برداران و جامعه مصرف در حفاظت از منابع تولید و پایداری آنها نقش موثری خواهند  داشت. 

وی ادامه داد: با اجرای طرح جهش در دیمزارها  اقدامات فنی  لازم در راستای کشاورزی حفاظتی ازجمله حفظ بقایا، کشت عمود بر شیب، گذر از آیش زرد به سبز و کشت مستقیم از اهداف طرح میباشد که کارشناسان محترم در مراکز جهاد کشاورزی نسبت به اجرای آنها اهتمام بیشتری باید داشته باشند.

دیانتی اضافه کرد: در طرح جهش تولید در دیم زارها علاوه بر استفاده از بذر و کود مناسب، مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی مانند مبارزه با آفات و بیماری و توجه به توصیه های مروجان کشاورزی هم از دیگر عوامل موثر در افزایش تولید گندم و سایر محصولات است.

دیانتی افزود: استفاده از تکنیک های روز دنیا برای افزایش بهره وری در اراضی دیم یکی از اهداف طرح جهش بوده و کشاورزی حفاظتی و کم خاکورزی و بی خاکورزی، استفاده از ارقام جدید و متحمل به شرایط اقلیمی و ... از جدیدترین و کارآمدترین روش های مورد استفاده در دنیاست.

در ادامه اشکان رضایی معاون فنی و اجرایی شهرستان گزارشی از اجرای طرح در شهرستان و مجیدی مسئول مرکز مرگور گزیده ای از اجرای طرح و اقدامات انجام یافته در منطقه مرگور را ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه