Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@03:54:15 GMT

انتظار برداشت ۴۰ هزار تن گندم از اراضی ایذه

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۰۹۲۰

انتظار برداشت ۴۰ هزار تن گندم از اراضی ایذه

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه با بیان اینکه برداشت گندم در این شهرستان از همین هفته آغاز می‌شود گفت: انتظار می‌رود تا تا پایان خرداد ماه که اواخر برداشت است ۴۰ هزار تن گندم در ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایذه به دست کشاورزان چیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۲۸ تا ۳۰ هزار تن از گندم‌ها به مراکز خرید دولتی تحویل می‌شود که  ۲ سیلو شهرستان ایذه و ۳ سیلو در بخش دهستان پیان، دهدز و سوسن کار تحویل تولیدات انجام می‌شود.

هنرمندیان مهم‌ترین ارقام کشت شده گندم در ایذه را کریم، دهدشت، چمران، چمران ۲ و بارج عنوان کرد سپس بیان داشت: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم شاهد افزایش کمباین‌ها خواهیم بود ضمن آنکه ۱۵ دستگاه کمباین نیز تامین شده است و کارشناسان جهاد کشاورزی به همراه گروه‌های افت و کنترل ضایعات، کارکرد کمباین‌ها را از جنبه فنی و اصولی زیر نظر خواهند داشت.

برداشت گسترده محصولات کشاورزی خوزستان در حالی صورت می‌گیرد که برخی از کشاورزان نسبت به نبود خریدار و برنامه برای کشت تولیدات گیاهی در استان معترض هستند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ایذه کشاورزی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود اسدی توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

اسدی با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، ادامه داد: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان می‌گوید: انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

وی اضافه کرد: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی