Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:23:59 GMT

نصب ۱۴ اِلِمان شهری در قشم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۱۱۳۷

نصب ۱۴ اِلِمان شهری در قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون المان‌های پارک ایران زمین، نخل زرین، پارک کودک سینما دریا، پارک زیتون و چهار راه های سعدی و سرخس نصب شده است و نصب دیگر المان نیز ادامه دارد.

فرج طهماسبی دیزج افزود: رنگ آمیزی، ایجاد فضای سبز و نصب المان های شهری، برای تلطیف روحیه، تامین آسایش روانی و بصری شهروندان دارد و آرامش روانی را در ذهن و حافظه افراد متبلور می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:به منظور افزایش نشاط بصری شهر، رنگ آمیزی ۹۰ باکس برق، ۱۰۰ مخزن زباله بزرگ و بیش از ۱۵ دیوار نمای شهری در سال گذشته به انجام رسید.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: روند اجرای نقاشی‌های دیواری در سال جاری نیز ادامه دارد..

طهماسبی، نبود نورپردازی مناسب در معبرها و محل های پرتردد شهر یکی از کمبودهای سیمای شهر قشم دانست و افزود: این مقوله یکی از مطالبات مردمی بود که سال گذشته با برنامه‌ریزی مناسب و تخصیص اعتبار، طرح نورپردازی شهر قشم شروع و اجرای عملیات نورپردازی در پنج نقطه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا در کشور با تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های سازنده مصالح نورپردازی، همراه شد که در اجرای این طرح وقفه ایجاد کرد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: امید است با پایان بیماری کرونا و ادامه کارهای زیباسازی از جمله خرید و نصب بقیه المان های پیشبینی شده، نقاشی‌های دیواری، توسعه پارک‌ها و فضای سبز، بازسازی میدان‌های فرسوده و نورپردازی معبرها، تحولی در فضای شهری قشم ایجاد شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سرخس سعدی هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرخس سعدی هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز سرخس سعدی هرمزگان قشم خلیج فارس تنگه هرمز سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عین القضاتی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به شعار شورای ششم در حوزه فرهنگی و اجتماعی مبنی بر توسعه نشاط و شادابی و گردشگری با تاکید بر هویت شهری اظهار کرد: ساخت پارک‌های تخصصی و ورزشی یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم بوده که در این راستا نخستین پارک شطرنج با بیش از ۲۷ میز شطرنج تخصصی آماده بهره برداری است.

وی همچنین ادامه داد: در همین راستا نخستین پارک تخصصی تریال ویژه دوچرخه سواری و اولین زمین تخصصی ساحلی ویژه فوتبال و والیبال، مقابل ورزشگاه شهدای پنج مرداد افتتاح شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه توجه ویژه به ایجاد پارک‌های تخصصی همچنان در دستور کار است، افزود: اولین زورخانه در اراک با استانداردهای ملی در اراک ایجاد شده است.

وی با اشاره به طراحی پروژه نورالشهدا با ۱۶۰ هکتار به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری و تفریحی و ورزشی سطح کشور افزود: بیش از ۱۲ هکتار کاربری این منطقه به مراکز خدماتی و تفریحی تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی اراک گفت: در راستای توجه به مناطق کم برخوردار تأسیس زمین‌های چمن مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است که امسال در کوی سجادیه، کوی ابوالفضل، شهرک اندیشه و کوی هجرت ایجاد می‌شود.

عین القضاتی بیان کرد: تأسیس سالن‌های چند منظوره فرهنگی اجتماعی با ۱۵۰۰ مترمربع در حال بهره برداری و احداث است.

وی با اشاره به اینکه هویت محله‌ای مدنظر قرار دارد، افزود: طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله دستور کار قرار گرفته است که شورای محلات در این محله‌ها افتتاح می‌شود.

کد خبر 6094439

دیگر خبرها

  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز