Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای از «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور به دلیل اختصاص ۴۲۳ میلیارد ریال برای بازسازی فضا‌های آموزشی در دو استان سیلزده سیستان و بلوچستان و هرمزگان قدردانی کرد. تاریخ انتشار: 15:25 - 28 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۵۶۱ خبرگزاری میزان -  طبق اعلام  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن حاجی میرزایی در نامه‌ای از «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور به دلیل اختصاص ۴۲۳ میلیارد ریال برای بازسازی فضا‌های آموزشی در دو استان سیلزده سیستان و بلوچستان و هرمزگان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حادثه سیل دی ماه ۱۳۹۸ چنان تلخ و غمبار بود که فضای سنگینی از اندوه بر جامعه و کشور تحمیل کرد، ولی حضور، ایثار و همدردی مردم، آرامش بخش بسیاری از ناگواری‌ها بود.

وزیر آموزش و پرورش می‌افزاید: این حادثه، خسارات بسیاری به زیرساخت‌ها و روساخت‌های کشور وارد کرد که فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی استان‌های جنوب شرقی کشور نیز از آن مصون نماندند، اما حمایت‌ها و پشتیبانی مردم شریف ایران، دولت خدمتگزار و حضرتعالی در توجه ویژه به آسیب‌های وارد شده به فضا‌های آموزشی استان‌های هرمزگان و سیستان بلوچستان که به طور خاص جزو محروم‌ترین استان‌های کشور در دسترسی به فضا‌های آموزشی محسوب می‌شوند، آرامش بخش و یاری دهنده وزارت آموزش و پرورش در بازسازی و تعمیر مدارس آسیب دیده بود.

حاجی میرزایی در این نامه خطاب به  رحمانی فضلی تصریح کرده است: «بدین وسیله، تشکر و قدردانی خود را بابت تخصیص ۴۲۳ میلیارد ریال بابت تعمیر فضا‌های آموزشی مناطق سیلزده شامل ۳۳۱ میلیارد ریال برای استان سیستان و بلوچستان و ۹۲ میلیارد ریال برای استان هرمزگان خدمت شما و همکاران محترمتان ابراز می‌دارم و تندرستی و استمرار خدمتگزاری جنابعالی را از خداوند منَان مسالت دارم.» بیشتر بخوانید:  وزیر کشور: تصمیم نهایی درباره چگونگی برگزاری نمازعید فطر با ستاد ملی مدیریت کروناست انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت کشور محسن حاجی میرزایی فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان میلیارد ریال فضا های آموزشی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی افزود: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی های هواشناسی ممکن است بارندگی هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟