Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون شرکت ها و قیمت گذاری بنگاه های خصوصی سازی در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین شرایط خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس بیان کرد: بدهکار بودن مانع خصوصی شدن یک شرکت نمی‌شود. شرکت‌های کنونی پذیرفته شده نیز ممکن است بدهی داشته باشند و اینکه گفته می‌شود، چون ۲ شرکت بدهی دارند و نمی‌توانند خصوصی شوند، حرف دقیقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار مجموعه مرحوم ناصر حجازی درحال انجام است تا به استقلال برسد

او افزود: اقداماتی درحال انجام شدن است که وزارت ورزش و جوانان دارایی‌هایی را به استقلال و پرسپولیس بدهد. ۲ مجموعه به سرخابی‌ها داده شده و کار مجموعه مرحوم ناصر حجازی نیز درحال انجام است تا به باشگاه استقلال واگذار شود. احتمالا یک مجموعه ورزشی دیگر نیز به پرسپولیس داده خواهد شد تا افزایش سرمایه این ۲ باشگاه از طریق دارایی‌ها صورت بگیرد.

هر کدام از شرکت‌ها حدود ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارند

شمسی جامخانه ادامه داد: با این اوصاف ساختار مالی ۲ باشگاه صورت می‌گیرد و بدهی هر کدام از شرکت‌ها که حدود ۱۹۰ میلیارد تومان است، اصلاح می‌شود و یکی از مقدمات برای حضور ۲ باشگاه در بازار سرمایه انجام خواهد شد. موارد دیگری نیز وجود دارد که درحال برگزار جلسه هستیم تا آن‌ها را انجام دهیم  و تمامی کار‌ها انجام شود.

استقلال و پرسپولیس ساختار های مالی خوبی نداشته اند

معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های خصوصی سازی در مورد اینکه چه زمانی استقلال و پرسپولیس سود دِه می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۲ باشگاه قطعا منابع درآمد خوبی دارند و نمی‌خواهم از مدیران قبلی باشگاه‌ها انتقاد کنم، زیرا آن‌ها زحمت کشیده اند، اما استقلال و پرسپولیس ساختار مالی خوبی نداشتند و از ظرفیت و برند این ۲ باشگاه خوب استفاده نشده است. البته درحال حاضر قرارداد‌های خوبی با حامیان مالی بسته می‌شود و یکی از باشگاه‌ها قراردادی بسته که کف درآمدشان عدد قابل توجهی است.

بدهی مالیاتی یکی از باشگاه‌ها ۷۰ و یکی دیگر ۵۶ میلیارد تومان است

وی ادامه داد: این قرارداد نشان می‌دهد که استقلال و پرسپولیس می‌توانند بدهی‌ها را با این درآمد‌ها پرداخت کنند. بدهی مالیاتی یکی از باشگاه‌ها ۷۰ و یکی دیگر ۵۶ میلیارد تومان است. بدهی مالیاتی نیز برای سالیان قبل از ۹۵ است و مراحل دادرسی آن درحال انجام است و احتمال دارد بخشی از این مالیات‌ها نیز کاهش یابد. بدهی وجود دارد و لوگو یکی از باشگاه‌ها توقیف شد، اما اقداماتی انجام دادند که رفع توقیف گشت.

دارایی‌های ۲ باشگاه بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود

شمسی جامخانه اظهار داشت: نه استقلال و پرسپولیس بلکه هر شخصیت حقوقی یا شرکتی بدهی داشته باشد، شخص طلبکار می‌تواند شکایت کند و ممکن است رای بگیرد و اموال را توقیف کند. این اتفاق ممکن است برای هر شخص یا شرکتی رخ دهد. اینکه گفته می‌شود دارایی‌های استقلال و پرسپولیس کفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد، صحت ندارد، زیرا بدهی این ۲ باشگاه ۱۹۰ میلیارد تومان است و با افزایش دارایی، دارایی‌های ۲ باشگاه بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود. عمده بدهی این ۲ باشگاه مالیایی است.

استقلال و پرسپولیس در سال اخیر سود دِه بوده اند

معاون شرکت‌ها و قیمت گذاری بنگاه‌های خصوصی سازی ادامه داد: صورت‌های مالی باشگاه پرسپولیس در ۲ سال اخیر نشان داده شده است که سود دِه بوده است همچنین باشگاه استقلال نیز سال قبل سود دِه بوده است. اگر ۲ باشگاه از حامی مالی درآمدی دارند از سویی دیگر بدهی هم دارند. قرارداد‌های حامی مالی ۲ باشگاه را که دیدیم خوب بوده و وضعیت مناسبی می‌توانند در آینده داشته باشند.

برنامه این است که تا آخر مرداد پذیرش آن‌ها را اخذ و شهریور ماه عرضه اولیه را داشته باشیم

شمسی جامخانه در پایان گفت: روز سه شنبه جلسات هفتگی را برگزار می‌کنیم و اقدامات باشگاه‌ها را برای پذیرفته شدن در بازار سرمایه بررسی می‌کنیم. مدیران ۲ باشگاه وضعیت باشگاه‌ها را گزارش می‌دهند و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم. اسناد مالکیت باشگاه‌ها باید اخذ شود و برند باشگاه‌ها نیز باید رفع توقیف باشد. برنامه این است که تا آخر مرداد پذیرش آن‌ها را اخذ و شهریور ماه عرضه اولیه را داشته باشیم. وزارت ورزش و وزیر ورزش نیز کمک زیادی کرده اند و دستورات لازم را داده اند. باشگاه‌ها نیز باید پیگیری لازم را انجام دهند تا کار‌ها طبق برنامه ریزی انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال استقلال و پرسپولیس میلیارد تومان یکی از باشگاه ها ۲ باشگاه سود د ه بوده درحال انجام خصوصی سازی دارایی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال و پرسپولیس تغییر کرده است؟ | ببینید

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مجری تلویزیون تاکید کرد که دوستان نام شرکت ها زیرمجموعه را به راحتی تغییر می دادند اما در فوتبال اینگونه نیست.

کد خبر 848561 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال تلویزیون - صدا و سیما باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • نام استقلال و پرسپولیس تغییر کرده است؟ | ببینید
  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • دو برادر در بازی‌های سرنوشت‌ساز استقلال و پرسپولیس
  • خواسته استقلالی ها قبل از بازی با تراکتور چیست؟
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!