Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«احمد سجادی» روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر استان مرکزی، افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت کانون‌های مردمی در پاسداشت این حماسه و لزوم توجه به چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول از مهمترین مسائلی است که باید در برگزاری برنامه‌های این روز مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس باوجود برخورداری دشمنان از تجهیزات نظامی، رزمندگان انقلاب تنها با اتکای به ایمان و اعتقادات دینی توانستند بر رژیم بعثی عراق پیروز شوند که این مسائل مهم باید به خوبی برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

 مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: تعدد برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در شرایط شیوع کرونا می‌تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد، بنابراین برنامه‌های این روز باید فشرده و محتوا محور برگزار و بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرد.

سجادی تاکید کرد: تمامی برنامه‌های سوم خرداد استان مرکزی باید با هماهنگی و تایید دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر این استان در سه روز دوم، سوم و چهارم خردادماه اجرا می‌شود.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: دوم خردادماه با عنوان خرمشهر، ایستادگی قدس، سوم خردادماه با عنوان مقاومت، ایثار و پیروزی و چهارم خردادماه نیز با عنوان روز دزفول، روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده است.

وی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، شعر و نقاشی، تولید آثار رادیویی با موضوع مقاومت، ایثار و پیروزی، برگزاری نشست سیاسی و روشنگری، تولید نماهنگ دفاع مقدس، اجرای نمایش خیابانی و تهیه برنامه معرفی شهدا و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و اکران فیلم‌ها و پخش سرودهای مناسبتی از مهمترین برنامه‌های سالرزو آزادسازی خرمشهر استان مرکزی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، فضاسازی محیطی، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، اجرای تست همگانی غربالگری کرونا، بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و خدماتی و تهیه بسته‌های حمایتی از دیگر برنامه‌های این استان در سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر است.

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی پس از ۵۷۸ روز اشغال به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت المقدس در دوره دفاع مقدس انجام گرفت.

این آزادسازی در پی مرحله چهارم عملیات بیت المقدس که از یکم تا چهارم خرداد ۱۳۶۱ انجام شد، به دست آمد و در جریان این رویداد ۱۶ هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹ هزار نیروی عراقی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

عملیات بیت‌المقدس در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با هدف آزادسازی خرمشهر، پادگان حمیدیه، جفیر، هویزه، حسینیه و بخش‌های دیگری از میهن اسلامی در سه مرحله آغاز شد و در سوم خرداد همان سال، خرمشهر قهرمان را به آغوش وطن برگرداند.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اراک استان مرکزی سالروز فتح خرمشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اراک استان مرکزی سالروز فتح خرمشهر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اراک استان مرکزی سالروز فتح خرمشهر سالروز آزادسازی خرمشهر عملیات بیت المقدس چهارم خرداد استان مرکزی سوم خرداد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود