Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:58:04 GMT

۵۸ پرونده تخلف اصناف در شهرستان ری تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۲۶۴۱

۵۸ پرونده تخلف اصناف در شهرستان ری تشکیل شد

لطف الله ستاره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طی ۲ هفته اخیر از ۸۷۱ واحد صنفی بازرسی انجام شد که از این تعداد ۵۸ واحد متخلف شناسایی و تشکیل پرونده شده است و جریمه برای واحدهای متخلف در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد:گران فروشی، کم فروشی ، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم صدور صورت حساب و عدم ارائه فاکتور خرید از موارد تخلف واحدهای صنفی این شهرستان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره خاطرنشان کرد: این میزان بازرسی‌ها از تمامی اصناف فعال در شهرستان ری شامل داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی، رستوران‌ها، اصناف خدماتی و کارخانه‌های تولیدی انجام شده است.

 رییس اتاق اصناف شهرستان ری بیان کرد: در راستای ساماندهی اصناف شهرستان ری ۱۹۶ واحد صنفی فاقد پروانه طی ۲ هفته گذشته ساماندهی شدند. 

ستاره با تأکید بر اینکه اصناف هیچگاه در ایفای نقش خود کوتاهی نمی‌کنند، گفت: یکی از ارکان قانون نظام صنفی حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و اتاق اصناف نیز در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده فعالیت می‌کند.

این مسئول از نظارت بازرسان اصناف خبر داد و تاکید کرد: بازرسان این اداره بر قیمت‌گذاری اصناف نظارت می کنند و تمام واحدهای صنفی باید برچسب قیمت داشته باشند، فاکتور خرید کالا را در دسترس بازرسان اتاق اصناف قرار دهند تا بازرس بتواند نرخی که روی کالا برچسب خورده است با فاکتور خرید مقایسه کنند،  هر یک از اصنافی  که  قانون را رعایت نکنند با متخلفان  برخورد قانونی می‌شود.

ستاره یادآور شد: اداره اصناف جهت مبارزه با قاچاق کالا بهداشتی و کنترل بازار روزانه پنج تیم بازرسی به  انبارها و مراکز تولیدی اختصاص داده است که به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی می‌کنند.

 شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری اصناف شهرستان ری اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رییس‌جمهور، تفاهمنامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

فضل‌الله رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهادکشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه اداره کل صمت وعرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستورکار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898971

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری