Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر میرفخرالدینی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات این دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: دانشگاه فنی حرفه‌ای دارای ۱۷۶ مرکز در ۳۱ استان است و ۷۰ درصد دروس آن به صورت کارگاهی و عملی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بحث اصلی آموزش در دانشگاه فنی حرفه‌ای «مهارت محوری دانشجویان» استان در بحران کرونا است. ما به علت داشتن کارگاه‌های موجود در خصوص طراحی، دوخت و همچنین رشته‌های مرتبط با آن توانستیم کارگاه‌های تولید ماسک را با استاندارد‌های جهانی راه اندازی کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه‌ای ادامه داد: تقریبا تمام مراکز دخترانه دانشگاه فنی حرفه‌ای با  خیاطی در کارگاه‌ها توانسته اند برای مقابله با کرونا، ماسک تولید کنند و به علت خیرخواهانه بودن این فعالیت جهادی، هیچ هزینه‌ای دریافت نکنند.

میرفخرالدینی با بیان اینکه دانشگاه فنی حرفه‌ای برای مقابله با کرونا به تولید ژل‌های ضدعفونی کننده پرداخته است، تصریح کرد: به جهت همکاری که با بخش خصوصی دانشکده شریعتی دانشگاه فنی حرفه‌ای داشتیم، توانستیم هفت میلیارد ریال سرمایه برای تولید ژل‌های ضدعفونی کننده جذب کنیم که در حال حاضر این ژل‌ها در بسته بندی‌های متفاوت با حداقل قیمت برای توزیع وارد بازار می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه‌ای با اشاره به اینکه تمامی دانشجویان این دانشگاه مهارت کافی دارند، اظهار کرد: تقریبا تمامی دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای مهارت کافی را برای انجام کار‌های فنی دارند. بالغ بر ۵۰۰ تقاضای طرح پژوهشی از طرف دانشجویان و استادان داشتیم و توانستیم این طرح‌ها را برای مرتفع کردن نیاز‌های جامعه، عملی کنیم.

حمایت دانشگاه فنی حرفه‌ای از طرح‌های تجاری

میرفخرالدینی درباره طرح‌های تجاری که از سوی دانشگاه فنی حرفه‌ای حمایت می‌شوند، گفت: طرحی در خصوص هوشمند کردن تمامی سطوح فلزی مانند کلید‌های آسانسور یا سطوح نوبت گیری‌های بانک در دسترس داریم که از آن حمایت می‌کنیم. با اجرایی شدن این طرح دیگر لازم نیست افراد تمامی کلید‌های آسانسور در مجتمع‌های تجاری و مسکونی‌ها را لمس کنند، بلکه با نصب سیستمی خاص روی آنها، این سنسور می‌تواند فعالیت خود را به صورت حسگر انجام دهد.  

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت:  این دانشگاه از پروژه‌های دانشجویی درباره مقابله با کرونا نیز حمایت می‌کند.

پیشرو بودن آموزش مجازی در  دانشگاه فنی حرفه‌ای

میرفخرالدینی درباره ظرفیت‌های آموزش مجازی این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای در کشور، پیشرو دانشگاه‌های وزارت علوم در بحث آموزش مجازی است. در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار استاد حق التدریسی و مدعو و دو سامانه به صورت‌ آنلاین داریم، یعنی همانند دانشگاه‌های دیگر کلاس مجازی برگزار می‌کنیم که استقبال خوبی از این موضوع شده است.

او ادامه داد: دومین سامانه به صورت آفلاین است که کمتر از ۲۰ روز خودمان آن را طراحی کرده ایم. از آن جایی که بیشتر درس‌های ما عملی و کارگاهی هستند این کلاس‌ها به صورت آفلاین با نام «سامانه سمیاد» ضبط و فیلمبرداری می‌شوند و بعد از ذخیره شدن در سامانه دانشگاه ، دانشجویان می‌توانند در سراسر کشور از آن استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی حرفه تصریح کرد: «سامانه سمیاد» توسط دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای ساخته شده است و بعد از رونمایی در پشتیبانی آموزش در حال اجراست. اکنون این سامانه در ۱۷۶ مرکز دانشگاه مستقر است و حدود ۳۰ درصد از استادان این سامانه را بارگذاری کرده اند.

میرفخرالدینی با بیان اینکه دانشجویان اجازه حضور فیزیکی در کارگاه‌های دانشگاه دارند، گفت: در ابتدا اولویت ما ساخت ست‌های شبیه ساز نبود اما با شیوع ویروس کرونا روش خود را تغییر دادیم و اولویت را خرید تجهیزات و شبیه ساز‌ها گذاشتیم تا دانشجویان بتوانند کار‌های عملی را با استفاده از تجهیزات شبیه سازی بدون حضور فیزیکی یعنی به صورت فعالیت دورکاری در کارگاه آزمایشگاه انجام دهند. به نظر می‌رسد که انجام این کار تجربه موفقی برای وزارت علوم و دانشگاه فنی حرفه ای داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس دانشگاه فنی حرفه ای کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری گفت: یک شرکت چینی ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تهیه ماشین آلات کشاورزی و راه اندازی خط تولید این تجهیزات با هدف افزایش مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران سرمایه گذاری خواهد کرد    سید عباس حسینی افزود: این شرکت در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی را از چین وارد می‌کندشد و در گام‌های بعدی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران راه اندازی خواهد شد   او با بیان این این سرمایه گذاری در راستای تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین انجام می‌شود، ادامه داد: ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار پارسال از مازندران به چین صادر شده و بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرده است. مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: همکاری مازندران و شرکت‌های چینی چند بعدی است و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استان‌های چین نیز در دستور کار قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد
  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان