Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:57:14 GMT

انجمن های حرفه ای ملی و استانی صنایع دستی شکل بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۳۲۴۰

انجمن های حرفه ای ملی و استانی صنایع دستی شکل بگیرد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی در جلسه نشست تشکل‌های فعال صنایع‌دستی که یکشنبه ۲۸ اردیبهشت، با حضور معاون صنایع‌دستی و سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن فجر برگزار شد، گفت: امیدواریم کسب‌وکارها در این شرایط سخت رونق پیدا کند، چندی است که در حوزه گردشگری شورای هماهنگی را تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مند بودم تا به شکل مستقیم درخصوص فعالیت و مشکلات فعالان این حوزه را بشنوم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تشکل‌های گردشگری نظرات متفاوتی داشتند، اما این شورا موجب ایجاد هماهنگی و هم سویی بهتر میان فعالان این حوزه شد و توانستیم نظرات و مشکلات آن‌ها را از نزدیک بشنویم و برای رفع آن اقدام کنیم.

وی بیان کرد: با یکی از تشکل‌های گردشگری به یکی از بازارهای هدف خود به کشور عمان رفتیم و این سفر بسیار موفقیت‌آمیز بود و موجب شد آمارهای ورودی گردشگران عمان به کشور تا سه برابر به دلیل اقدامات خوبی که مانند لغو روادید انجام دادیم، افزایش پیدا کند، برگزاری نشست‌های رو در رو در عمان توسط فعالان حوزه گردشگری اجرا شد. این تجربه باعث شد تا این موضوع را با یکی از فعالان دیگر گردشگری در چین برگزار کنیم در این زمینه نیز موفق عمل کردیم که موجب افزایش آمار گردشگران چینی شد، متأسفانه با موضوع کرونا این امر متوقف شد.

مونسان افزود: همگرایی خوبی در این جلسات میان وزارتخانه و بخش خصوصی ایجاد شده است و به شکل مرتب و ماهی یک بار این جلسات برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: انجمن حرفه‌ای ملی باید شکل بگیرد و معاون صنایع‌دستی و سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تشکیل هر چه زودتر این انجمن اقدام کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: تشکیل این انجمن موضوع مهمی است و طی یک ماه آینده باید انجام شود تا انسجام خوبی در حوزه صنایع‌دستی اتفاق بیفتد و بتوانیم مشکلات آن‌ها را بشنویم و رفع کنیم، همچنین اقدامات خود را برای این حوزه مطرح کنیم. این جلسات از این به بعد ماهی یک بار برگزار می‌شود و ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده معلوم نیست تا چه زمانی ویروس کرونا وجود دارد به این دلیل باید در گام نخست در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی بر روی بازار داخلی تمرکز کنیم.

مونسان از برگزاری جشنواره ملی صنایع‌دستی پس از ایام کرونا توسط معاونت صنایع‌دستی خبر داد و افزود: اگر لازم باشد برای حمایت از هنرمندان، جشنواره‌های صنایع‌دستی زیادی را با فواصل زمانی کم برگزار می‌کنیم تا دوباره شاهد رونق فروش محصولات صنایع‌دستی باشیم.

وی درباره معاف مالیاتی هنرمندان صنایع‌دستی گفت: در سال ۹۹ معافیت مالیاتی برای هنرمندان صنایع‌دستی همانند سال گذشته ادامه دارد.
در این نشست پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور افزود: روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ متأسفانه در معبد هندوها در شهر بندرعباس آتش‌سوزی اتفاق افتاد و ۲۱ غرفه صنایع‌دستی ما دچار حریق شد این اتفاق ناخوشایند و ناراحت کننده بود از همان ابتدا وقوع حادثه با تأکید مونسان پیگیری‌ها را شروع کردیم و امیدوار هستیم که بتوانیم هر چه زودتر به جامعه هنرمندانی که بیشتر آن‌ها از بانوان توانمند استان هرمزگان بودند و درگیر این مسئله هستند، کمک کنیم.

وی افزود: نخستین جلسه از سلسله نشست‌هایی است که با تأکید دکتر مونسان با فعالان حوزه صنایع‌دستی برگزار شد و درباره آثار اقتصادی کرونا در حوزه صنایع‌دستی بحث و گفت‌وگو شد.

محمودیان تصریح کرد: یکی از بندهای مشخص در خصوص شرح وظایف معاونت صنایع‌دستی که وزیر به این معاونت ابلاغ کرده است، بحث نهادسازی در سطح ملی است که به‌صورت مشخص از مطالبات مونسان است. در همین راستا نامه‌ای را به تمام استان‌ها ارسال و از آن‌ها درخواست کردیم با توجه به ظرفیت‌های قانونی که در این حوزه وجود دارد و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و مقررات بالادستی نظیر بند چ ماده چهار قانون حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، فرهنگ‌سازی، بسترسازی و تمهیدات لازم را برای اجرای هرچه زودتر شکل‌گیری نهادهای ملی ابتدا در سطح استانی و ملی بیندیشیم و این کار را به‌عنوان یکی از شاخص‌های عملکردی معاونت صنایع‌دستی استانی در نظر گرفتیم، امیدوار هستیم که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد نهادهای ملی قوی در حوزه صنایع‌دستی کشور باشیم.»

آمادگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مطرح کردن مشکلات صادراتی هنرمندان صنایع‌دستی در وزارت امور خارجه

ساسان تاجگردون سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رویکرد وزارت امور خارجه صادرات کالاهای ایرانی است و هر دو هفته یک‌بار در روزهای دوشنبه به ریاست غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه درباره بررسی مشکلات حوزه صادراتی وزارتخانه‌ها تشکیل جلسه می‌دهد ما نیز آمادگی داریم تا در این جلسات مشکلات هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی را مطرح کنیم.

در ادامه فعالان حوزه صنایع‌دستی درباره مشکلات خود در حوزه بیمه صنایع‌دستی، مالیات، صادرات صنایع‌دستی، مواد اولیه، تولید و فروش مطرح و راهکارهای خود را برای رونق و رفع مشکلات به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا ارائه کردند.

کد خبر 4927787 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه علی اصغر مونسان مجلس شورای اسلامی میراث فرهنگی چین ویروس کرونا ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ترجمه کتابفروشی ادبیات جهان گردشگری رایزنی فرهنگی تازه های نشر ادبیات میراث فرهنگی موزه معرفی کتاب خبرگزاری مهر انتشارات سروش گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی حوزه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی، امروز ۶ اردیبهشت ماه در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام شهر دژکرد گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس تقویت رویدادها متناسب با مزیت‌های رقابتی هر مکان و مقصد گردشگری در این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به اهدای دو لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی شهر دژکرد در حاشیه برگزاری این جشنواره مردمی اشاره کرد و گفت: با توجه به قول مساعد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر انتخاب دژکرد به عنوان شهر ملی کیسه بافی، مقدمات این مهم فراهم و دژکرد، به زودی شهر ملی کیسه بافی ‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اشاره کرد و گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان با تلاش دولت مردمی اخیرا افتتاح شده است و شهردژ کرد در مسیر این آزادراه قرار دارد، با توجه به پیشرفت‌هایی که متصویرم برای این شهر کمک می.کنیم زیرساخت‌های گردشگری در منطقه نیز تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این مراسم لوح ثبت ملی دو میراث ناملموس مهارت کیسه‌بافی و شاهنامه‌خوانی به فرماندار شهرستان اقلید اهدا شد. همچنین به افرادی که در تهیه و تکمیل پرونده ثبت ملی مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی کمک کردند لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود