Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:48:40 GMT

‌امتحانات پایه‌ نهم و دوازدهم ‌حضوری است‌

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۳۲۶۰

‌امتحانات پایه‌ نهم و دوازدهم ‌حضوری است‌

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امتحانات پایه‌‌های نهم و دوازدهم قطعاً به صورت حضوری برگزار می‌شود. ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نشست آنلاین پرسش و پاسخ درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان سال مقاطع مختلف تحصیلی عصر امروز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا قرار بود محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این نشست پاسخگوی سوالات باشد، اما این نشست در نهایت با حضور محمدرضا ناظم‌زاده معاون آموزش متوسطه این اداره‌کل برگزار شد.

ناظم‌زاده در پاسخ به سوالی درباره دلایل برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم اظهار داشت: پایه دوازدهم به نوعی سال سرنوشت دانش‌آموزان است و مدرک دیپلم اعتباری بین‌المللی دارد و اگر امتحانات این مقطع به صورت نهایی برگزار نشود اعتبار این مدرک خدشه‌دار می‌شود. در پایه نهم نیز با موضوع هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مواجه هستیم که اهمیت این پایه را دوچندان می‌کند. به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش با تمام دغدغه‌هایی که درباره سلامت دانش‌آموزان دارد تصمیم گرفت امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود. در پایه دوازدهم از 80 درصد محتوای آموزشی سوالات اجباری و از 20 درصد باقیمانده سوالات اختیاری طرح می‌شود که دانش‌آموز در جواب دادن به آنها مختار است.

وی افزود: سال گذشته قرار بود امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار شود، اما امسال این اجازه به مدارس داده شده که امتحانات را به صورت مدرسه‌ای و یا حتی کلاسی برگزار کنند، چون برای امتحان هماهنگ استانی تمام دانش‌آموزان باید در ساعت معینی در مدارس استان حضور می‌یافتند و شاید رعایت فاصله‌گذاری مشکل می‌شد. در هر صورت هیچ راهی برای برگزاری امتحانات پایه نهم به صورت غیرحضوری وجود نداشت و شورای مدارس برنامه امتحانات این پایه را اعلام می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به والدین و دانش‌آموزان اطمینان خاطر می‌دهیم و در این راستا چندین جلسه با مرکز بهداشت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امتحانات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیرحضوری است، تصریح کرد: به شورای مدارس و معلمان این اجازه داده شده که در این مقاطع یا آزمون آنلاین برگزار کنند و یا بر اساس شناخت معلم از دانش‌آموز و فعالیت او در طول سال تحصیلی در فضای حقیقی و مجازی به او نمره بدهند.

آزمون حضوری در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم ممنوع است

ناظم‌زاده درباره اینکه دیده شده برخی مدارس امتحانات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم را حضوری اعلام کرده‌اند، بیان کرد: برگزاری امتحانات حضوری در این پایه‌ها خلاف قانون است و دانش‌آموزان و والدین مصادیق آن را به آموزش و پرورش اعلام کنند تا پیگیری کنیم. حضور در مدارس برای رفع اشکال نیز اختیاری است و هیچ اجباری در این خصوص وجود ندارد.

وی درباره اینکه سوالات آزمون از چه بخشی از محتوای کتب درسی طرح می‌شود، گفت: در این زمینه اختیار به شورای مدارس داده شده و صورتجلسه‌ای را به مدارس ارسال کرده‌ایم. زمانی که هم‌اکنون در نظر گرفته شده برای رفع اشکال دانش‌آموزان است و زمانی که این صورتجلسه توسط مدرسه تکمیل شد، می‌توانند نسبت به ارزشیابی دانش‌آموزان اقدام کنند که قطعاً بر اساس محتوایی است که به آنها آموزش داده شده است.

گزارش|سرگردانی دانش‌آموزان در میان تصمیم‌های متغیر/ جزئیات تازه‌ از شیوۀ برگزاری امتحانات و کلاس‌هانحوه امتحانات دانش‌آموزان مشخص شد/ امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهمتصمیم‌گیری برای اتمام تحصیل و آغاز امتحانات در قم بر عهده شوراهای مدارس است

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آزمون دروس عمومی هنرستان‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، اضافه کرد: درباره دروس آزمایشگاهی و کارگاهی هنرستان‌ها از هفته آینده برای هر پایه مدت‌زمانی بین 2 تا 3 هفته برای حضور در کارگاه در نظر گرفته می‌شود که ابتدا هنرجویان پایه دوازدهم، سپس پایه یازدهم و در نهایت پایه دهم در هنرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند و این روند را تا اواسط مردادماه ادامه می‌دهیم. اگر هنرجویی تمایل به شرکت در کارگاه نداشت نمره درس عملی او باز می‌ماند و می‌تواند تا پیش از اتمام تحصیلات خود در کارگاه مربوطه شرکت کند.

وی درباره زمان برگزاری امتحانات غیرحضوری اظهار داشت: مدارس باید در هفته جاری روند آموزش را رصد کنند و اگر به این نتیجه رسیدند که در برخی دروس و برخی پایه‌ها این فرآیند تکمیل شده است، می‌توانند پس از تعطیلات عید فطر یعنی از ششم خردادماه ارزشیابی را آغاز کنند. طبق برنامه‌ریزی قرار است به جز پایه دوازدهم که امتحانات آن تا 15 تیرماه ادامه داد، فرآیند رفع اشکال، ارزشیابی و اعلام نمرات سایر پایه‌ها تا پایان خرداد تکمیل شده باشد.

ناظم‌زاده درباره احتمال قطعی اینترنت در زمان آزمون‌های آنلاین افزود: قطعاً مدارس در این زمینه با دانش‌آموزان همراهی می‌کنند و امکان برگزاری مجدد آزمون وجود دارد. البته تأکید می‌کنم که مدارس هیچ الزامی به برگزاری آزمون آنلاین ندارند و می‌توانند در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم بر اساس ارزیابی معلم و فعالیت دانش‌آموز نمره اختصاص دهند.

وی درباره شهریه مدارس غیردولتی و همچنین سرویس مدارس بیان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی نمی‌توانند شهریه مصوب را برگشت دهند چون باید اجاره مکان و حقوق معلمان را پرداخت می‌کردند اما مدارسی که برای خدماتی مانند سرویس، غذا، اردو و غیره شهریه فوق‌برنامه دریافت و آن را مصرف نکرده‌اند باید حداکثر تا پایان خردادماه نسبت به برگشت دادن این شهریه اقدام کنند. درباره سرویس مدارس نیز قرار است کارگروهی متشکل از شهرداری، سازمان تاکسیرانی، فرمانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش تصمیم‌گیری کنند. از طرف دیگر چون بحث بر سر شهریه اسفند و فروردین بود اگر قرار بود دانش‌آموزان در زمانی که برای رفع اشکال در نظر گرفته شده از سرویس استفاده می‌کردند، در حساب و کتاب شرکت‌ها اخلال ایجاد می‌شد بنابراین قرار شد رفت و آمد دانش‌‌آموزان به مدارس برای رفع اشکال بر عهده والدین باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان درباره دانش‌آموزان کرونامثبت پایه‌های نهم و دوازدهم گفت: در این دو پایه آزمون غیرحضوری برگزار نمی‌شود و این دانش‌آموزان می‌توانند در امتحانات شهریورماه شرکت کنند. همچنین اگر دانش‌آموزی در این دو مقطع به هر دلیلی در آزمون‌‌های حضوری شرکت نکرد باید شهریورماه امتحان بدهد.

به گفته وی، امتحانات پایه دوازدهم فنی و حرفه‌ای به صورت حضوری برگزار می‌شود اما اختیار آن به شورای مدارس داده شده است. همچنین آزمون دروس عمومی کار و دانش به صورت غیرحضوری و آزمون عملی با حضور در کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

ناظم‌زاده درباره مقطع ابتدایی ادامه داد: برای مقطع اول دبستان صورتجلسه‌ای تنظیم شده که مدیر و آموزگار باید آن را تکمیل و امضا کنند و وضعیت یک به یک دانش‌آموزان باید تشریح شود. دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم نیز از روز گذشته می‌توانستند در کلاس‌های رفع اشکال شرکت کنند و چون ارزشیابی در این پایه‌ها به صورت کیفی-توصیفی است، این اختیار به مدارس داده شده که به صورت حضوری یا غیرحضوری دانش‌آموزان را ارزشیابی کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزانی که آزمون حضوری دارند حتماً ماسک و دستکش به همراه داشته باشند، اضافه کرد: دانش‌آموزان حتماً خارج از محیط های آموزشی نیز موارد بهداشتی را رعایت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان درباره آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی خاطرنشان کرد: این آزمون‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد اما تاریخ آنها هنوز اعلام نشده و زمان احتمالی برگزاری آنها اواخر تیر یا اوایل مردادماه است.

انتهای پیام/165/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان صورت حضوری برگزار امتحانات پایه برگزاری امتحانات نهم و دوازدهم صورت غیرحضوری مدارس داده شده برای رفع اشکال پایه های هفتم برگزار می شود پایه دوازدهم ناظم زاده دهم و یازدهم شورای مدارس دانش آموزان پایه نهم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!