Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امروز جمعی از رانندگان بازنشسته شهرداری تهران برای دومین بار مقابل شورای شهر تهران دست به تجمع زدند. میرعبدالله رئیس شورای کار ستاد مرکزی اتوبوسرانی درباره مشکل بازنشستگان معترض توضیح داد: ۶۰ نفر از رانندگان اتوبوس سنوات خود را هنوز دریافت نکردند و ۴۰۰ نفر نیز حق بیمه‌شان پرداخت نشده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از تیرماه سال گذشته تعدادی از رانندگان اتوبوس باید بازنشسته می‌شدند اما به این دلیل که حق بیمه چهار درصد مشاغل سخت زیان‌آور مربوط به شعب ۴ و ۲۳ سازمان تأمین اجتماعی واریز نشده بود مجبور شدند که هشت ماه بیشتر کار کنند.

وی با بیان اینکه از تیر تا اسفندماه بازنشستگان اتوبوسرانی فعالیت کردند اما حالا متوجه شدند که بیمه آن‌ها رد نشده گفت: نه تنها سنوات آن‌ها پرداخت نشده بلکه دفترچه بیمه آن‌ها نیز تمدید نمی‌شود و برخی از آن‌ها نیز سنوات پایان خدمت را دریافت نکردند.

این اعتراض در حالی مطرح شد که دو روز پیش از سوی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام شده بود: مشکل بیمه رانندگان بازنشسته اتوبوسرانی پایتخت برطرف شده است.

محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفته بود: مطابق قانون کار، کارفرما موکلف به پرداخت پاداش پایان خدمت و ٤ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور است که می بایست هنگام بازنشستگی این به ماخذ قانونی سازمان تامین اجتماعی واریز شود. ٧٣٠ نفر پرسنل شرکت واحد در سال ٩٨ واجد شرایط بازنشستگی بودند که ٥٠٠ نفر از آنها در پایان سال ٩٨ امکان بازنشستگی برایشان فراهم شده است.

ترفع با تاکید بر اینکه احکام بازنشستگی آن دسته از کارگران واجد شرایط که نامه پایان کار ایشان در نیمه دوم سال ٩٨ از سازمان تامین اجتماعی وصول شد، ٢٧ اسفند ٩٨ صادر و حقوق ایشان واریز شده بود، گفت: با وجود کمبود منابع مالی، تمام تلاش خود را کردیم تا به قولمان مبنی بر واریز حق بیمه این عزیزان در اردیبهشت ماه عمل کنیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه اگر ورود و شهردار محترم تهران نبود، این مهم محقق نمی شد، خاطرنشان کرد: با واریز ۴ درصد حق بیمه مشاغلِ سخت و زیان آورِ رانندگان بازنشسته اتوبوسرانی پایتخت در اردیبهشت ماه، مشکل این رانندگان برطرف می شود.

رییس شورای کار ستاد مرکزی شرکت واحد درباره سخنان ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی توضیح داد: از ۶۸ میلیارد تومان بدهی تنها ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده و هنوز ۵۳ میلیارد تومان پرداخت نشده و این در حالی است که حبیب‌زاده و هاشمی از اعضای شورای شهر به صورت مداوم به شهرداری تأکید کردند که این حق بیمه چهار درصدی مشاغل زیان‌آور رانندگان بازنشسته اتوبوسرانی را پرداخت کنند تا کار آن‌ها راه بیفتد اما این مهم هنوز محقق نشده است.

یکی از رانندگان اتوبوس معترض نیز توضیح داد: ما رانندگان اتوبوس و کارگران فنی شرکت واحد اتوبوسرانی هستیم که ۸ ماه پیش باید بازنشسته می‌شدیم اما شهرداری و شرکت واحد هنوز حق ۴ درصدی مشاغل سخت و زیان آور ما را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است و مستمری بازنشستگی‌مان برقرار نشده است.

او ادامه داد: هیچ مبلغی بابت سوات پایان خدمت از شرکت دریافت نکردیم و هیچ مسئولی نیز پاسخگو نیست. پس از سالها خدمت صادقانه به شهروندان تهرانی در ترافیک سنگین تهران، آلودگی هوا با اتوبوس‌های فرسوده حق پاداش ما عدم پرداخت حق بیمه و سنوات پایان خدمت است.

به گفته وی، بسیاری از انندگان اتوبوس به دلیل تردد در هوای آلوده تهران دارای مشکلات تنفسی هستند و آمار مرگ و میر آنها نسبت به سایر مشاغل به دلیل همین دشواری‌ها بالاتر است. شهرداری وعده داده بود پیش از سال و در اسفندماه این حق بیمه را پرداخت کند که باز هم به وعده خود عمل نکرد.

به گزارش مهر، تعداد ۴۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی در سال ۹۸ بازنشسته شده‌اند که با گذشت بیش از ۸ ماه هنوز سنوات پایان خدمت را دریافت نکرده‌اند. شرکت موظف است در پایان هر سال مالی، بدهی از بابت مزایای پایان خدمت کارکنان را برآورد و به عنوان ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان در حساب‌ها منظور کرده و مطابق مواد ۲۱، ۲۴، ۳۱ و ۳۶ قانون کار در صورت هرگونه قطع همکاری شامل از کارافتادگی یا بازنشستگی و … به کارکنان پرداخت کند. همچنین شرکت موظف است مبلغ ۴ درصد حق بیمه سخت و زیان‌آور کارگرانی که حائز شرایط بازنشستگی هستند را پس از اعلام سازمان تأمین اجتماعی پرداخت تا کارگران بتوانند از مزایای مستمری بازنشستگان استفاده کنند.

کد خبر 4927881 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران زلزله وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه نیروی انتظامی کمیته امداد امام خمینی شهر تهران زلزله تهران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی ناجا شرکت واحد اتوبوسرانی رانندگان بازنشسته رانندگان اتوبوس سخت و زیان آور پایان خدمت حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کد خبر 847114 برچسب‌ها خبر مهم سهام عدالت سهام بانک‌ها سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید