Web Analytics Made Easy - Statcounter

الیاس نادران منتخب مجلس یازدهم در گفت و گو با فارس در انتقاد از رویه واگذاری برخی شرکت‌ها اظهار داشت: در روزهایی که مردم به خاطر بحران کرونا با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند و دولت باید در دفاع از معیشت مردم وارد عمل شود؛ متاسفانه خبر می رسد که دغدغه رئیس جمهور حمایت از قراردادهای مساله دار خصوصی سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای روحانی بجای اینکه فشار بیاورید تا هیات داوری رای ابطال واگذاری شرکت ملی کشت و صنعت و دام‌پروری مغان را پس بگیرد؛ باید برای احقاق حقوق مردم و جلوگیری از تاراج اموال عمومی فشار بیاورید.

عضو هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت افزود: متاسفانه واگذاری شرکت دشت مغان با اشکالات متعدد روبروست و ماجرا آنقدر عیان و واضح است که هیات داوری رای به ابطلال این واگذاری داده است اما ظاهرا قرار است با فشار دولتمردان این رای پس گرفته شود.

نادران با اشاره به اینکه این شرکت بزرگترین بنگاه اقتصادی خاورمیانه و وسیع‌ترین مجتمع کشت و صنعت است، ادامه می دهد: این شرکت با یک شرایط غیرعادی به یک بدهکار بانکی واگذار کردند که میزان بدهی او به نظام بانکی بیش از پولی است که بابت خرید این شرکت پرداخت می کند. با بدهی بانکی سرمایه ملت را تصاحب می کنند و با سود آن اقساطش را پرداخت می کنند! این تاراج سرمایه ملی نیست؟

وی در ادامه با اشاره به شرایط واگذاری این شرکت افزود: شرکتی که دست کم 1800 میلیارد تومان قیمت دارد را با 100 میلیارد و یک وام کم بهره ده ساله واگذار کرده اند که برای واگذاری این شرکت بارها قوانین را زیرپا گذاشتند که با اعتراض بسیاری از دستگاه های امنیتی و نظارتی روبرو شده ولی جای تاسف دارد که هیئت دولت برای حفظ این واگذاری بارها دخالت می کند و از هیچ تلاشی برای حفظ این واگذاری ننگین دریغ نمی کنند.

نادران یکی از اولین دستورکارهای مجلس جدید را پیگیری این پرونده ها دانسته و گفت: دولت اصرار دارد تا قبل از شروع مجلس جدید تمام کارهای عقب افتاده اش را انجام دهد. ای کاش همانقدر که برای لوایح مساله دار و واگذاری های سوال برانگیز عجله داشتند، برای حل مشکل اصناف و مدیریت بازار هم ورود می کردند. این مسائل در اولین روزهای مجلس یازدهم پیگیری می شود. تحرکات اخیر دولت از چشم مجلس آینده دور نخواهد ماند اما قوه قضائیه هم باید ریشه این سفارش ها و اعمال فشارها را پیدا کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی

آفتاب‌‌نیوز :

پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند، چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده، اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سال‌های گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC