Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان میامی با اشاره به سریز شدن بند خاکی کال الحد منطقه (پل ابریشم) شهرستان میامی گفت: گنجایش این بند خاکی ۹۰ هزار متر مکعب است که ظرفیت آن در اثر بارندگی‌های بهاری تکمیل شده است.

او افزود: تقویت آب‌های زیر زمینی، مهار سیلاب‌های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک هدف ساخت این بند محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد: کشاورزان و دامداران روستا‌های پل ابریشم (محمدآباد و حسین آباد و چاه شیرین) از منابع آبی آن بهره مند می‌شوند، ضمن این که وجود چنین مخازن آبی در آب و هوای منطقه نیز تاثیر مطلوبی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بیان کرد: بند خاکی کال الحد در منطقه پل ابریشم با ارتفاع مفید ۸۰/۹ متر ۹۰ هزار متر مکعب حجم مخزن، ۴۵۰ متر مکعب حجم سنگ ملات، ۲۲۰۰۰ متر مکعب حجم عملیات خاکی طراحی شده است.

او تصریح کرد: مردم منطقه پل ابریشم برای امنیت بیشتر از نزدیک شدن به حاشیه بند خودداری کرده و هشدار‌های ایمنی را رعایت کنند.

رضایی ابراز داشت: بارش‌های شدید در شهرستان بویژه در منطقه پل ابریشم سبب آبگیری بند خاکی فوق الذکروافزایش آب سفره‌های زیر زمینی و تقویت چاه‌های کشاورزی پائین دست می‌شود.

بند‌های خاکی می‌تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد و منبع خوبی برای تامین خاک مناسب کشاورزی در باغ ها، گلخانه‌ها و اراضی کشاورزی و جلو گیری از خسارت در پائین دست شود.

عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و حوضه آبریز آن مساحتی بیش از ۶۵۰ هکتار است.

عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آن‌ها مانع از رسوب و فرسایش خاک می‌شود و این مهم در حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بستر‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی ۸۳۰هزار هکتار است.

شهرستان میامی دارای ۲ بخش مرکزی و کالپوش و حدود ۴٠ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری بندهای خاکی بارش باران منطقه پل ابریشم شهرستان میامی بند خاکی متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دوم لیونل مسی به نیو انگلند (نیوانگلند 1-2 اینتر میامی)

گل دوم لیونل مسی به نیو انگلند را مشاهده می کنید.

دانلود (8.3MB)

دیگر خبرها

  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • گل سوارز به نیو انگلند روی پاس مسی (نیوانگلند 1-4 اینتر میامی)
  • گل دوم لیونل مسی به نیو انگلند (نیوانگلند 1-2 اینتر میامی)