Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز معتقدیم که باید از رفتار عادی پرهیز کنیم، چون این ویروس ابعاد ناشناخته ای دارد و به تازگی موج جدیدی از ابتلا را در برخی استان ها شاهد بودیم.

وی یادآورشد: اگر هنوز می گوییم که استان تهران کانون آلودگی هست اگرچه در همه نقاط کشور احتمال آلودگی هست اما این استان به سبب ویژگی هایی که دارد و تراکم بالای جمعیت شرایط متفاوتی را تجربه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بندپی اظهارداشت: اگر به طور میانگین 50 نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می کنند در تهران این عدد به یک هزار نفر در هر یک کیلومتر مربع می رسد و در شهرستان بهارستان 10 هزار نفر.

استاندار تهران گفت: بر اساس این شرایط روزانه 600 هزار نفر از مترو استفاده می کنند، بنابراین هر نوع غفلتی موجب می شود دستاوردهایی که در نتیجه لطف خدا و اجرای فاصله گذاری اجتماعی و تلاش کادر درمانی کسب کرده ایم، بی ثمر شود.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت های خوبی داشتیم و میانگین بهبود یافتگان در استان تهران 88.8 درصد بوده و میانگین سنی فوتی های این استان هشت سال فاصله سنی از متوسط کشوری داشته است.

محسنی بندپی ادامه داد: این نشان می دهد که کادر درمانی آماده به امکانات خوبی آماده خدمت هستند اما همچنان نگرانی ها پابرجاست.

استاندار تهران تاکید کرد: ویروس کرونا هنوز از بین نرفته و محو نشده و فقط مدیریت شده است از همین رو باید همچنان مراقبت های لازم را داشت با این وجود اکنون این شرایط فراهم شده است که بتوان گفت نسبت به 10 روز قبل وضعیت خوبی داریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم همچنان خانه خود را امن ترین جا بدانند، تصریح کرد: محدودیتی برای تردد ایجاد نکرده ایم و باید نسبت به توصیه ایمنی راه ها هم دقت کافی را داشته باشیم و هم مردم اولویت نخست خود در خانه ماندن قرار دهند و حتی اگر سفر می کنند، به استانی سفر کنند که آلودگی کمتر و شهرهای سفید بیشتری دارد

محسنی بندپی اضافه کرد: مردم می توانند صبر کنند و در باقی ایام سال به سفر بروند اما آن دسته از افرادی که به سفر می روند نیز باید به حتم نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند تا آلودگی بار دیگر منتقل و جابجا نشود.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع ویروس کرونا در کلانشهر تهران و در پی تصمیم ستاد مقابله با کرونا اجرای طرح های ترافیکی اعم از محدودیت تردد در محدوده طرح ترافیکی و طرح کنترل آلودگی هوا از ۲۳ فروردین لغو شد و تصمیم همچنان پابرجاست.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، تا ظهر ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است.

بیماری کووید ۱۹ که علایمی شبیه آنفلوآنزا دارد اما از نظر سرعت انتشار و کشندگی از آن خطرناک تر است، اواخر دی ماه از شهر ووهان چین شیوع یافت و اکنون افزون بر ۴ میلیون و ۷۳۷ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و جان بیش از ۳۱۳ نفر را گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی شهر تهران پروندهٔ خبری نقش توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در درمان بیماران کرونا ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی شهر تهران ویروس کرونا استانداری تهران انوشیروان محسنی بندپی شهر تهران ویروس کرونا محسنی بندپی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۶ صبح دوشنبه هفدهم اردیبهشت با میانگین ۸۸ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۷۱، میدان انقلاب ۹۱، پارک زمزم ۷۵، دانشگاه صنعتی ۵۸، رهنان ۸۶، سپاهان‌شهر ۶۱، بولوار کاوه ۵۹، کردآباد ۶۸، خیابان فرشادی ۶۹، خیابان فیض ۶۲ و ولدان ۷۸ AQI در وضعیت قابل قبول است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان میرزا طاهر با عدد ۴۹ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد و در خیابان احمدآباد با عدد ۱۳۶ و بزرگراه خرازی ۱۱۹ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه خیابان‌های پروین اعتصامی و زینبیه به ترتیب با عدد ۱۶۹ و ۱۵۳ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۵۳، شاهین‌شهر ۵۹، مبارکه ۶۹ و نجف آباد ۶۸ AQI در وضعیت قابل قبول و در زرین شهر با میانگین ۱۲۸، سجزی ۱۲۴، قهجاورستان ۱۳۳ و کاشان ۱۴۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • وضعیت هوای تهران در یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت هوای پایتخت امروز چطور است؟
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای پایتخت
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت