Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@05:33:19 GMT

بازگشایی کتابخانه‌ها از امروز/ امکان حضور اهالی کتاب نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۸۷۵۳۹

بازگشایی کتابخانه‌ها از امروز/ امکان حضور اهالی کتاب نیست

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به بازگشایی کتابخانه‌های استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از دوشنبه 27 اردیبهشت ماه گفت: فعلاً زمان حضور شهروندان در کتابخانه‌ها مشخص نیست و پس از آماده سازی با تصویب مسؤولان میزبان اهالی کتاب خواهیم بود.

امیر هلاکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص وضعیت کتابخانه‌های استان اظهار داشت: همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های سراسر کشور نیز تعطیل شدند تا سلامتی مردم و کتابداران حفظ شود، این تعطیلی تا روز گذشته ادامه داشته و از امروز کتابخانه‌ها تحت شرایطی خاص بازگشایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ادامه داد: کتابداران با استفاده از اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در کتابخانه‌ها حاضر می‌شوند و کل محیط کتابخانه‌های ضدعفونی خواهد شد، پلاستیک‌های شفاف میان مردم و همکاران ما نصب می‌شود، همچنین بارکدها و رده‌های کتاب‌ها باید اصلاح شود و با توجه به چند ماه تعطیلی آماده سازی محیطی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر شرایط برای حضور مردم فراهم نشده، عنوان کرد: فعلاً زمان حضور شهروندان در کتابخانه‌ها مشخص نیست و پس از آماده سازی با تصویب مسؤولان میزبان اهالی کتاب خواهیم بود.

هلاکویی با اشاره به فعال بود نهاد کتابخانه‌ها در فضای مجازی گفت: تا زمان باز شدن کتابخانه‌ها برای عموم برنامه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهیم، همانطور که در 3 ماه گذشته با تمرکز بر فضای مجازی رکوردهای جدیدی به ثبت رسید.

وی یادآور شد: برای نمونه در جشنواره رضوی تاکنون ۵۵ هزار نفر از استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند؛ سال ۹۵ در هفتمین دوره این جشنواره حدود ۱۰ هزار نفر شرکت کننده و نیز به ترتیب ۲۰، ۳۰ هزار مشارکت کننده را در سال‌های ۹۶ و ۹۷ داشتیم.

در مجموع ۶۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های اصفهان هستند و ۲۰۰ هزار نفر عضو فعال ارتباط مستقیم با مخزن کتابخانه دارند و در طول یکسال کتاب امانت می‌گیرند؛ اصفهان نسبت به استان‌های دیگر از نظر اعضای فعال رتبه دوم کشور را بعد از تهران دارد که به نسبت استان‌های دیگر رتبه خوبی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: همه جریمه‌ها و دیرکرد عودت کتاب‌ها تا زمانی که کتابخانه‌ها تعطیل هستند به اعضای کتابخانه‌ها بخشیده خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: هلاکویی اصفهان کتابخانه ها استان اصفهان کتابخانه ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۸۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت

شهردار مشهد گفت: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندرشریف، امروز_دوشنبه دهم اردیبهشت_در نشست بررسی پروژه بازگشایی بولوار کرامت اظهارکرد: بر این موضوع تأکید دارم که باید پلاک‌های در مسیر برای بازگشایی محور کرامت با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زمین و مسکن تملک و مسیر به‌منظور اجرای پروژه آماده شود.

وی افزود: در همین راستا معاونت مالی و پشتیبانی برای پرداخت وجه صلح‌نامه‌های نقدی محور کرامت با اولویت اقدام و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای این کار اختصاص پیدا کند.

شهردار مشهد تاکید کرد: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض شود تا مراحل آماده‌سازی پروژه بازگشایی محور کرامت انجام شود.

قلندر گفت: درمجموع باید عملیات اجرایی پروژه در محدوده تملک شده آغاز و نهایتاً تا دو ماه آینده پروژه بازگشایی محور کرامت تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 749118

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت