Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی گفت: تاکنون ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در دست اجرا است که با تکمیل این گلخانه‌ها ۹۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا رضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: طرح نهضت گلخانه‌ای و توسعه کشت گلخانه‌ای در استان از سال گذشته آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۷۲.۳ هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در استان، بیان داشت: سال گذشته حدود ۱۳ هزار تن محصول از این گلخانه‌ها برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد ۷۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ها در استان منعقد شد، گفت: در طرح نهضت گلخانه‌ای ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار و تولید ۲۸۰ هزار تن محصول گلخانه‌ای پیش‌بینی شده است.

رضایی با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۳۰ نفر به‌صورت مستقیم در گلخانه‌های استان مشغول به فعالیت هستند، تبیین کرد: امسال بحث جهش تولید با پیش‌بینی توسعه ۶۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان دنبال می‌شود.

وی با اعلام اینکه از سال گذشته تاکنون ۳۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طرح برای احداث گلخانه به بانک‌های عامل استان معرفی شده و برای پرداخت در حال بررسی است، بیان داشت: از این رقم چهار طرح با وسعت ۱۸.۵ هکتارو ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در کارگروه ملی بررسی و تأیید شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌‌جنوبی عنوان کرد: تاکنون ۷۲ طرح گلخانه‌ای با مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۲۸۴ میلیارد ریال در دست اجرا است که با تکمیل این گلخانه‌ها دو هزار تن به ظرفیت تولید گلخانه‌های استان افزوده می‌شود و ۹۵ نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

رضایی در خصوص دریافت تسهیلات، اعلام کرد: این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند اما متأسفانه تاکنون به‌دلیل عدم ابلاغ یارانه تسهیلات طرح‌های آنان متوقف مانده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای رضایی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اشتغال تسیهلات گلخانه گلخانه ای نفر اشتغال گلخانه ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  بارش‌هایی که از چند روز گذشته خراسان جنوبی را در برگرفته با وجود خوشحالی مردم و کشاورزان، به منازل، قنوات، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی خسارت‌هایی وارد کرد

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • بررسی روند اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای مرگور ارومیه
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند