Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:16:13 GMT

۲۸ کتابخانه شهرستان ری از امروز بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۴۷۸

۲۸ کتابخانه شهرستان ری از امروز بازگشایی می‌شود

علی اکبر قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله نخست بازگشایی کتابخانه‌ها با توجه به حضور نداشتن اعضا و مراجعان و به منظور بهره گیری مناسب از زمان، کتابداران به اصلاح ثبت و ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه ها، تکمیل پروفایل کتابخانه در سامانه مدیریت کتابخانه ها، شاداب سازی و سامان دهی فضای داخلی کتابخانه، تعویض بارکدها و برچسب های مخدوش، منظم کردن رده های کتب موجود در قفسه ها، اصلاح داده ها از جمله رده های نادرست، فاقد بخش و همچنین آماده سازی فضا و محیط کتابخانه برای حضور و خدمات رسانی به اعضا اقدام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازگشایی کتابخانه‌های عمومی بعد از حدود سه ماه تعطیلی اضطراری با موافقت ستاد مبارزه با کرونا انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: بر اساس بخشنامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در مرحله نخست به ادارات کل استانی تکلیف شده است به تناسب تعداد کتابداران و کارکنان کتابخانه ها، اقلام بهداشتی شامل شیلد محافظ صورت، ماسک صورت، دستکش یکبار مصرف و مایع ضدعفونی کننده دست، تهیه کنند و تمهیدات لازم را برای جداسازی فضاهای کاری کتابداران با مراجعه کننده ها و اعضا با استفاده از حائل های پلاستیکی و شفاف پیش بینی کنند.

این مسئول بیان کرد: طی سه ماه تعطیلی کتابخانه ها همزمان با شیوع ویروس کرونا درفضای مجازی به معرفی بیش از۳۵ پویش کتاب خوانی پرداخته وبا آغاز فعالیت در فازاول بازگشایی کتابخانه به معرفی آثار وتبلیغات فرهنگی از جمله جشنواره رضوی پرداخته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۴۹۷ هزارجلد کتاب در شهرستان ری وجود دارد، یادآور شد: این شهرستان در مجموع ۲۸ باب کتابخانه داردکه ۱۷ کتابخانه نهادی ۱۰ مورد مشارکتی و یک کتابخانه سیاراست.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری نهاد كتابخانه های عمومی کشور فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری نهاد كتابخانه های عمومی کشور فاصله گذاری اجتماعی شهرستان ری نهاد كتابخانه های عمومی کشور فاصله گذاری اجتماعی کتابخانه ها شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد

مهدی صفایی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چالوس گفت: آزاد راه تهران شمال که شب گذشته بر اثر ریزش سنگ و بارندگی مسدود شده بود بازگشایی شد.

وی افزود: جهت کاهش بار ترافیک به احتمال زیاد این مسیر از ساعت ۱۲ امروز از سمت تهران مسدود و از سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

وی با اشاره به ریزش سنگ و مسدود شدن آزاد راه تهران شمال در شب گذشته اظهار کرد: با تلاش نیروهای راهداری استان تهران، این محور بازگشایی شد و مشکلی برای تردد ندارد.

صفایی افزود: جهت کاهش بار ترافیک به احتمال زیاد این مسیر از ساعت ۱۲ امروز از سمت تهران مسدود و از سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد