Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@15:00:20 GMT

واکنش مقامات عراقی به اقدام موهن سفارتخانه‌های غربی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۶۷۴

واکنش مقامات عراقی به اقدام موهن سفارتخانه‌های غربی

وزارت خارجه عراق برافراشتن پرچم همجنسگرایان توسط هیأت اتحادیه اروپا و هیأت‌های خارجی دیگر در بغداد را محکوم کرد.

بیانیه وزارت‌ خارجه، ائتلاف سائرون و سازمان بدر در محکومیت اهتزاز پرچم همجنسگرایان در بغداد

قدس آنلاین: وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این وزارتخانه اقدام هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا و هیأت‌های خارجی دیگر مستقر در عراق، به برافراشتن پرچم‌ همجنس‌گراها را محکوم می‌کند، زیرا که این اقدام به اصول و مبانی و ارزش‌های اخلاقی والای مورد احترام تمامی ادیان آسمانی خدشه وارد می‌کند و با ارزش‌ها، اخلاق و عرف‌های اجتماعی کشور عزیزمان عراق منافات دارد و این اقدام، اقدامی تحریک آمیز علیه احساسات و مفاهیم دینی مقدس تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: در این راستا، ما به تمامی هیأت‌های مستقر در عراق لزوم پایبندی به قوانین کشور و مراعات احکام و عرف‌های دیپلماتیک و نیز ارزش‌های حاکم در جامعه عراقی را یادآوری می‌کنیم.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق به برافراشته شدن پرچم همجنس‌گرایان توسط هیئت اتحادیه اروپا در عراق واکنش نشان داد.

وی در واکنش این اقدام را انتقال معصیت و الحاد و آداب ناپسند از جوامع دیوانه غرب به جوامع اسلامی دانست. وی از دولت عراق خواست پاسخ جدی به این اقدام اتحادیه اروپا و سفارت‌های کانادا و انگلیس بدهد.

رهبر جریان صدر همچنین از پارلمان خواست عاملان را محاکمه کرده و اتحادیه اروپا را به عذرخواهی وادار کند. صدر همچنین خواهان برافراشته شدن پرچم‌های اسلامی و مسیحی و یهودی بر فراز سفارت‌های عراق در کشورهای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام شد.

وی گفت: جامعه همجنس‌گرایان بیماران روانی هستند و ادیان آسمانی به شدت از این مسئله نهی کرده‌اند.

از سوی دیگر، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق، با صدور بیانیه‌ای به اقدام هیأت‌های دیپلماتیک خارجی در عراق در برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان در مقر سفارت اتحادیه اروپا در بغداد واکنش نشان داد.

هادی العامری خاطرنشان کرد: اقدام سفارت اتحادیه اروپا و دو سفارت انگلیس و کانادا در بغداد، شرم‌آور، ناپسند و حساب نشده است و با آداب و رسوم و ارزشهای اخلاقی جامعه عراق در تعارض است و موجب نقض آشکار قوانین این کشور شده است.

دبیرکل سازمان بدر همچنین تصریح کرد: ما ضمن محکوم کردن هرگونه تجاوز به اعتقادات دینی و احکام اسلامی، از دولت عراق می‌خواهیم که فورا وارد عمل شده و سه سفیر دارای انحراف اخلاقی را از عراق اخراج کند، زیرا که عراق آنها را به عنوان نمایندگان کشورهای خودشان نمی‌پذیرد، به ویژه اینکه این اقدام، تجاوز آشکار به حرمت ماه مبارک رمضان و اهانت به احساسات میلیون‌ها عراقی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، سلام الشمری، عضو ائتلاف سائرون عراق نیز مخالفت قاطع خود را با این اقدام اتحادیه اروپا اعلام کرد.

الشمری تاکید کرد: عراق کشوری است که پایه و اساس آن دین و اخلاقیات است و هرگز نمی‌تواند به هیچ طرفی  اجازه دهد که خارج از این اصول و چارچوب اخلاقی عمل کند.

وی ادامه داد، اقدام اتحادیه اروپا تمامی ارزش‌های دینی و اخلاقی همه طیف‌ها و ادیان در عراق را کوچک شمرده است.
الشمری در پایان از دولت و وزارت خارجه عراق خواست اقدامات لازم را در اعلام مخالفت قاطع با این رفتار و عملکرد اتحادیه اروپا اتخاذ کنند و فورا این پرچم را پایین بکشند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، سفارت کانادا و سفارت انگلیس روز یکشنبه پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق و برای اولین بار در این کشور برافراشتند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه عراق پرچم همجنس گرایان هادی العامری مقتدی صدر پرچم همجنسگرایان وزارت خارجه عراق اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد

رئیس اقلیم کردستان عراق در راس هیئتی از مقامات این اقلیم، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شد.

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان در تهران، درباره این سفر گفت: رئیس اقلیم کردستان عراق، به همراه هیئتی عالی رتبه از جمله، "شیخ جعفر شیخ مصطفی"، معاون رئیس اقلیم کردستان، "مصطفی سید قادر" معاون رئیس اقلیم کردستان، "دلشاد شهاب" مشاور ارشد رئیس اقلیم کردستان، "ریبر احمد" وزیر امور داخلی اقلیم کردستان، "فوزی حریری" رئیس دیوان، "عبدالله آکره‌ای" مشاور رئیس اقلیم کردستان در امور ایران و چند مقام دیگر، ظهر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه جاری وارد تهران شد. 

وی افزود: قرار است در این سفر رسمی، رئیس اقلیم کردستان با مسئولان ارشد ایرانی، وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی می‌کند.

نماینده اقلیم کردستان در تهران، در مورد اهداف سفر "نچیروان بارزانی" به ایران گفت: رئیس اقلیم کردستان، با هدف تقویت روابط دو جانبه ایران و اقلیم کردستان، بررسی مهمترین مسائل منطقه، گسترش روابط تهران و اربیل به  تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران، دیدار و گفت وگو می‌کند.

بارزانی: به توافق با ایران پایبندیم/ نمی‌خواهیم که اقلیم منبع تهدیدی برای همسایگان باشدبارزانی: اربیل به توافق امنیتی بین بغداد و تهران پایبند است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اهانت دوباره به قرآن در سوئد این بار از سوی یک زن
  • اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد