Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، در نامه وزارت کشور خطاب به مجلس که در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس از سوی علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه قرائت شد آمده است: «انتظار این است که در بیان سخن از تریبون مقدس خانه ملت رعایت صداقت همواره مد نظر بوده و هر گونه اظهار نظر مبتنی بر اطلاعات دقیق و بررسی‌های کارشناسانه و فارغ از مسائل شخصی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حوادث آبان ماه مسئله ملی و فرابخشی است که هر یک از دستگاه‌های مسئول بر اساس وظیفه ذاتی پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود. در حال حاضر بررسی همه جانبه موضوع توسط نهادهای ذیربط و نظارتی انجام یافته و در هیچ کدام از گزارش‌های صادره قصور یا تقصیری متوجه وزارت کشور نشده است. در این راستا مجلس شورای اسلامی هم از طرق مختلف بررسی عملکرد وزارت کشور را در دستور کار خود داشته است. در جلسه کمیسیون مشترک متشکل از اعضای محترم دو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و امور داخلی کشور و شوراها گزارش ماوقع و اقدامات قانونی دستگاه‌های عضو شورای امنیت کشور ارائه شد. سپس استیضاح وزیر کشور با محور حوادث آبان ماه در دو جلسه در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۵ آذر بررسی شد که در نتیجه در پایان جلسه دوم تعداد زیادی از نمایندگان محترم پس از استماع پاسخ‌های وزیر کشور آن را قانع کننده دانسته و امضای خود را باز پس گرفتند. لذا در همان روز طرح استیضاح از نصاب قانونی افتاد و لذا از دستور کار کمیسیون خارج شد.

در کمیسیون اصل ۹۰ و در جلسه‌ای که به درخواست روسای محترم سه فراکسیون اصلی، امید، مستقلین و ولایی برگزار شد، گزارش جامعی از اقدامات و مستندات آن تقدیم شد، آنچه در جلسه رسمی این کمیسیون پس از بررسی مدارک و گزارش وزارت کشور از سوی نمایندگان محترم حاضر در جلسه اعلام نظر شد کاملا مغایر با ادعاهای آقای مطهری است.

در جلسات متعدد همچنین در مواجهات با رسانه‌ها اعلام کردیم که اقدامات وزارت کشور در این خصوص تماما مستند به قانون و با رعایت موازین و اعلام نظر صریح در مواضع کارشناسانه بوده و مستندات موجود به مراجع رسمی به ویژه مجلس ارائه شده است.

ادعای جناب آقای مطهری نیازمند اثبات و ارائه دلیل و مدرک است. از ایشان می‌خواهیم مدارک و اسناد مثبته ادعای خود را ارائه کنند در غیر اینصورت به منظور صیانت از خدمات و زحمات خدمتگذاران ملت در وزارت کشور ناچار به پیگیری حقوقی موضوع از مراجع صالحه خواهیم بود».

علی مطهری پیش از این در نطق خود در مجلس وزیر کشور را مقصر اصلی حوادث آبان ماه عنوان کرده بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران وزارت کشور وزارت کشور حوادث آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند

واگذاری استقلال و پرسپولیس به نهادهای اقتصادی می‌تواند این دو باشگاه را به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببرد.

به گزارش مشرق، اتفاقی تاریخی در فوتبال ایران رخ داد و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که سال‌ها با مالکیت مشترک فعالیت می‌کردند به نهادهایی با ماهیت اقتصادی واگذار شدند تا وزارت ورزش مجبور نباشد کوه مشکلات این دو باشگاه را به دوش بکشد؛ آن هم در شرایطی که وزارت ورزش مسئولیت‌های مهم دیگری دارد و اصلا باشگاهداری جزو وظایف ذاتی این وزارتخانه نیست.

ساماندهی مشکلات استقلال و پرسپولیس به معضلی بزرگ برای وزارت ورزش تبدیل شده بود. بدتر اینکه هر بار که موفقیت یا ناکامی برای سرخابی‌ها رخ می‌داد وزارت ورزش به حمایت از یکی از این دو تیم متهم می‌شد. اگر استقلال به قهرمانی می‌رسید بازیکنان و مربیان و حتی پیشکسوتان تیم رقیب، وزارت ورزش را متهم به حمایت از آبی‌پوشان می‌کردند و عکس این اتفاق هم زمانی بود که استقلالی‌ها در هر ناکامی که برایشان رقم می‌خورد دلیل آن را حمایت وزارت ورزش از قرمزپوشان عنوان می‌کردند اما حالا با واگذاری این دو باشگاه، دیگر کسی نمی‌تواند کم‌کاری‌های فنی و مدیریتی‌ خود را گردن وزارت ورزش بیندازد.

اما مشکل بزرگی که با واگذاری استقلال و پرسپولیس حل شد رفع خطر حذف آنها به دلیل مالکیت مشترک از لیگ قهرمانان آسیا بود. پیش از این و در سال‌های گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال و پرسپولیس را از حضور در رقابت‌ها کنار گذاشته بود و اگر وزارت ورزش همچنان مالکیت آنها را بر عهده داشت این اتفاق بار دیگر هم رخ می‌داد. حالا هواداران سرخابی نگرانی بابت حذف تیم‌های محبوب‌شان از آسیا ندارند و قهرمانی استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر بدون ثمر نخواهد بود.

همچنین می‌توان آینده استقلال و پرسپولیس را تضمین شده قلمداد کرد چرا که آنها به نهادهای اقتصادی واگذار شدند. ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

با توجه به اینکه یکی از مشکلات جدی استقلال و پرسپولیس در طول سال‌های گذشته، کمبود منابع مالی بود با واگذاری آنها به نهادهای اقتصادی می‌توان امیدوار بود از این پس برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی برای این دو باشگاه انجام شود تا سرخابی‌ها بتوانند به مرحله درآمدزایی برسند.

در شرایطی که تیم‌های عربی و به خصوص عربستانی با جذب فوق‌ستاره‌های خارجی پا به رقابت‌های آسیایی می‌گذارند دیگر نمی‌توان با دست خالی به مصاف آنها رفت. لازم بود که یکبار برای همیشه استقلال و پرسپولیس در مسیری قرار بگیرند که به حرفه‌ای شدن ختم شود و البته نباید انتظار داشت این اتفاق یک شبه رخ دهد.

سرخابی‌ها به عنوان دو باشگاه قدیمی و ریشه‌دار که جایگاه مهمی در فوتبال کشور دارند از این پس می‌توانند روزهای امیدوارکننده‌تری را نسبت به گذشته تجربه کنند. اینکه برخی تلاش می‌کنند واگذاری آنها را شکست خورده قلمداد کنند را هم باید به حساب منافع از دست رفته‌شان گذاشت. موضوعی که گذشت زمان آن را اتبات خواهد کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی