Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:49:35 GMT

«کاش برگردی» منتشر شد/مادرانه‌ترین کتاب خاطرات مدافعان حرم

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۰۹۹۷

«کاش برگردی» منتشر شد/مادرانه‌ترین کتاب خاطرات مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «کاش برگردی» دربرگیرنده زندگی نامه شهید مدافع حرم زکریا شیری به روایت مادرش توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد

رسول ملاحسنی نویسنده این کتاب که قبلاً با کتاب «یادت باشد» نگاهی عاشقانه به زندگی مدافعان حرم داشته است این بار در کتاب «کاش برگردی» داستان زندگی یکی از شهدای مدافع حرم را از زبان مادر شهید روایت کرده است و نکات تربیتی زندگی ساده این شهید را با روایتی داستانی و جذاب تقدیم خوانندگان خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشر این اثر در معرفی آن آورده است: کتاب یادت باشد پنجره‌ای عاشقانه بود برای از خود گذشتن و کتاب کاش برگردی پنجره‌ای مادرانه است برای از کجا آمدن. این روایت نه‌تنها روایت مادر زکریا، بلکه روایت همه مادران شهدای سرزمین ماست. مادرانه‌ای برای همه نسل‌ها. آینه‌ای روشن از همه مادرانی که از جگرگوشه‌هایشان گذشتند تا ما طعم تلخ ناامنی را نچشیم. این مادرانه فرصتی برای مرور تلاش همه مادران این سرزمین در تربیت نسل بالنده مدافعان غیرت و شهامت است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

دستش را که گرفتم یخ کرده بود، پاهایش می‌لرزید، رو به من گفت: عزیز نمی تونم راه برم، منو بغل می‌کنی؟

یک دستی فاطمه را بغل کردم و با دست دیگرم دوچرخه اش را گرفتم و راه افتادم، فاصله زیادی تا خانه نبود ولی آن چند دقیقه خیلی سخت گذشت، فاطمه محکم دستانش را دور گردن من انداخته بود و آرام اشک می‌ریخت و من مجبور بودم مثل همیشه نقش مادری را بازی کنم که قرار است سنگ صبور این خانواده باشد.

هر چه جلوتر می‌رفتیم فاطمه محکم‌تر مرا بغل می‌کرد، می‌دانستم آغوش پدر می‌خواهد، حال خودم هم تعریفی نداشت، غربت خودم و دختر شهید را حس می‌کردم و روزهای سختی که قرار است بعد از این داشته باشیم.

چاپ اول تا سوم این کتاب در قالب پیش فروش در کمتر از ۱۰ روز به فروش رفته و هم اکنون چاپ چهارم در دست انتشار است.

کد خبر 4928440

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر شهید کاظمی کتاب و کتابخوانی مدافعان حرم حضرت زینب ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ترجمه کتابفروشی ادبیات جهان رایزنی فرهنگی ادبیات معرفی کتاب تازه های نشر خبرگزاری مهر گردشگری میراث فرهنگی موزه شیوع کرونا کاش برگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد