Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبارزانی که قد می‌کشند برای نگهبانی، برای پاسداری، برای مجاهدت، برای خون‌فشانی تا حقیقت زیر سایه ظلمت پنهان نشود. مردان شیردل و عشق آتشینی نیاز است تا دل به امواج دریاها بزنند.

خبرگزاری فارس- بیرجند؛ پیر جماران (ره) چه زیبا گفت: «ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی‌رویم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهادت مردن نیست، بلکه یک انتخاب است؛ «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ. بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»؛ این سرزمین در دامان خود همواره مردان و زنانی را پرورش داده که تا انتهای زمان، چراغ راه‌اند برای آن‌ها که در دل تاریکی‌ها آواره شده‌اند.

مبارزانی که قد می‌کشند برای نگهبانی، برای پاسداری، برای مجاهدت، برای خون‌فشانی تا حقیقت زیر سایه ظلمت پنهان نشود. مردان شیردل و عشق آتشینی نیاز است تا دل به امواج دریاها بزنند.

عصر روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه بود که خبر حادثه شناور نیروی دریایی ارتش در آب‌های چابهار و شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش منتشر شد.

در میان اسامی شهدا نام یکی از جوانان خطه خراسان‌جنوبی به چشم می‌خورد، جوانی که در مسابقات قهرمانی غواصی عمق جهان در سال ۲۰۱۹ عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

شهیدی که در عمق دریا به اوج رسید

شهید «محمد اردنی» ناوبان دوم عرشه متولد سال 1375 در شهرستان نهبندان است که حدود پنج سال پیش وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

به سراغ خانواده این شهید رفتم تا از زبان خانواده این شهید سرافراز را بشناسم. پس از پرس‌وجو بالاخره توانستم با مادر این شهید هم صحبت شوم، مادری که حدود یک هفته از داغ دارشدنش و شهادت تنها پسرش می‌گذرد.

توان صحبت ندارد و قرار شد خیلی کوتاه در مورد آقا محمد سخن بگوید. خانم نوری که یک فرهنگی نیز است در اولین جمله پسرش را یک جوان نمونه و با اخلاق عالی معرفی کرد.

وی بیان داشت: از همان ابتدای تحصیلش در تمامی کلاس‌ها و دوره‌هایی که در مدرسه برگزار می‌شد شرکت می‌کرد و در کلاس‌های ورزشی و مسابقات دو میدانی حضور و حائز مقام می‌شد.

مادر شهید اردنی با اشاره به حضور فرزندش در برنامه‌های مسجد محله، گفت: همه دوره‌های بسیج را با موفقیت گذراند و در بسیج حضوری فعال داشت.

شهادت قهرمان غواصی در ناوچه کنارک

نوری همچنین به حضور فرزند شهیدش در مسابقات غواصی اشاره و بیان داشت: در مسابقات قهرمانی غواصی جهان در بین ۲۸ کشور مقام برتر را به‌دست آورد.

وی با بیان اینکه محمد علاقه خاصی به نظام داشت، عنوان کرد: در رشته مهندسی برق قبول شد اما پس از ثبت‌نام گفت می‌خواهم وارد نظام شوم، به خاطر اینکه تنها پسرم بود و دوری از او برایمان سخت بود ابتدا مخالفت کردیم اما در نهایت با اصرار خودش وارد نیروی دریایی شد و خوشحال بود و می‌گفت می‌خواهم به جامعه خدمت کنم.

مادر شهید اردنی ادامه داد: سال ۹۴ بود که ازدواج کرد و صاحب پسری شد که اکنون یک ساله است، نام فرزندش را محمد مهدی گذاشت و می‌گفت می‌خواهم نام من روی اسمش برای شما یادگاری بماند.

شهیدی که با دعای مادر راهی مأموریت می‌شد

خانم نوری اظهار داشت: زمانی که می‌خواست به مسابقات یا مأموریت برود به من زنگ می‌زد و می‌گفت برایم دعا کنید.

وی ادامه داد: خیلی از کارش پیش من تعریف نمی‌کرد چرا به خاطر عمل(تومور مغزی) که داشته‌ام فرزندم هیچ وقت نمی‌خواست باعث نگرانی‌ام شود.

مادر شهید اردنی بیان داشت: محمد خوش اخلاق بود و اخلاق و رفتارش در اجتماع و در بین دوستان زبانزد بود و شجاعت زیاد و نترس بودن، صبوری و راز نگه‌داری در رفتارش وجود داشت.

خانم نوری بیان داشت: پسرم در راه خدمت به جامعه تلاش کرد و در نهایت به عالی‌ترین درجه یعنی همان شهادت دست یافت.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دعا عشق قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم