Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:30:11 GMT

کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ژاپن به دلیل کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۰۳۷

کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ژاپن به دلیل کرونا

به گزارش روز دوشنبه نشریه بیلد آلمان، اقتصادهای بزرگ جهان از بحران ناشی از شیوع کرونا در کشورهای خود دچار رکود اقتصادی شده اند. در حالی که ژاپن نیز مانند آلمان در بحبوحه شیوع کرونا دچار وقفه اقتصادی و زیان های ناشی از آن شده، بیشترین زیان ها را ایالات متحده در آن سوی اقیانوس متحمل شده است.

این نشریه می افزاید: فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا)  پیش بینی کرده است در سه ماهه دوم سال جاری آمریکا شاهد کاهش ۳۰ درصدی در اقتصاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جروم پاول» مدیر فدرال رزرو در گفت وگو با شبکه سی بی اس گفته است احتمالا به دلیل همه گیری ویروس کرونا و پیامدهای آن تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد. همچنین میزان بیکاری در این کشور تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.
در حالی که آمار رسمی سه ماه نخست ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده، برآوردها از میزان کاهش ۴.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا طی این مدت حکایت دارد.

پاول با بیان این که بعید است رکود اقتصادی ناشی از کرونا به اندازه رکود دهه ۱۹۳۰میلادی برسد، تاکید کرد بهبود شرایط اقتصادی در حال حاضر به توقف شیوع کرونا و از سرگیری فعالیت های اقتصادی بستگی دارد.

در ژاپن نیز آمارهای رسمی حاکی از کاهش تولید ناخالص داخلی ۳.۴ درصدی در سه ماه گذشته است. سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ به دلیل افزایش میزان مالیات بردرآمد کوچک شده بود، این میزان در حال حاضر به ۷.۱ درصد رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ژاپن ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ژاپن ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا ژاپن ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!