Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:00:32 GMT

چین در کمتر از سه ماه ۵۰ میلیارد ماسک به خارج صادر کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۲۰۷۸

چین در کمتر از سه ماه ۵۰ میلیارد ماسک به خارج صادر کرد

به گزارش ایرنا، بر اساس داده های منتشر شده در روز دوشنبه توسط گمرک چین،  این کشور تا روز شنبه ۵۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ماسک، ۲۱۶ میلیون لباس محافظ (گان) و برای ۱۶۲ میلیون نفر کیت تشخیص کرونا به خارج از کشور صادر کرده است.

گزارش می افزاید که ارزش این صادرات در مجموع به ۱۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یوان یا در حدود ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیارد دلار می رسد و مقاصد اصلی آنها شامل آمریکا، ژاپن و آلمان بوده است.

چین پیش از این اعلام کرده بود چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ماسک به آمریکا صادر کرده است.

اگرچه گزارش ها حاکی است صادرات چین در ماه آوریل /۱۳ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت/ در مقایسه با دوره مشابه سال ۳.۵ درصد افزایش یافته است اما همین آمار نشان می دهد واردات چین در این ماه ۱۴.۲ درصد کمتر شده است و برای همین هنوز ناظران و تحلیلگران اقتصادی تصویر روشنی از اوضاع اقتصادی چین در شرایط شیوع کرونا ندارند.

به نظر می رسد که با وجود ویروس کرونا باز هم تقاضا برای کالاهای ساخت چین فراوان است البته این کشور در این دوران توانست تجهیزات،  اقلام پزشکی و ماسک های تولیدی فراوانی به دیگر نقاط دنیا صادر کند.

افزایش صادرات چین در ماه آوریل /۱۳ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت/ تقریبا غلط بودن همه فرضیه ها را ثابت کرده است پیش بینی هایی که حاکی بود به دلیل کرونا تقاضا برای کالاهای ساخت چین کاهش خواهد یافت.

آمارها نشان می دهد صادرات چین در ماه ژانویه /۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۳۹۸/  ۱۷.۲ درصد کاهش یافت در ماه مارس /۱۱ اسفند ۱۳۹۸تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۹/ نیز افت ۶.۶ درصدی به ثبت رساند اما در ماه آوریل /۱۳ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت/ یک باره چرخش آماری از رشد صادرات خبر داد.

با این حساب تراز تجاری چین که در ماه مارس ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود، در ماه آوریل /۱۳ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت/ با یک افزایش چشمگیر به ۴۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار رسید.

منبع: خبرگزاری شینهوا برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین ماه آوریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد

علی ملاشاهی  رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور ۲ اطلاعیه هشدار سطح زرد این اداره کل، از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بر روی دریای عمان و رگبار پراکنده بهاری در سطح استان خبر داد.

وی اظهار کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا شب جمعه (سیزده تا چهاردهم اردیبهشت) برای همه مناطق سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تند باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از پیش از ظهر پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان ادامه داد: از صبح پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲متر پیش بینی می‌شود. در این مدت احتمال رگبار پراکنده روی دریا و برخی نقاط ساحلی نیز وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

ملاشاهی عنوان کرد: دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود