Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:31:43 GMT

چهار هزار یتیم در زنجان زیر پوشش کمیته امداد هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۹۳۰۹۲

چهار هزار یتیم در زنجان زیر پوشش کمیته امداد هستند

هدایت صفری روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: امیدواریم در ماه مبارک رمضان با جذب حامیان جدید ضمن افزایش سرانه فرزندان مشمول، بتوانیم خدمات اثربخشی در راستای رفع مشکلات و نیازهای ضروری خانواده‌های ایتام و محسنین ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه طرح "محسنین" شامل حمایت از کودکان با سرپرست ناتوان است، اظهار داشت: در زمان حاضر حدود یک هزارو ۴۰۰ کودک حایز این شرایط در استان فاقد حامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صفری گفت: همه ساله با آغاز هفته اکرام ایتام کمیته امداد با ایجاد پایگاه های جذب حامی در امامزاده‌ها، مساجد وحسینیه ها در سطح استان به جذب حامی برای ایتام و فرزندان محسنین اقدام می کند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی، کمیته امداد ساز و کاری را فراهم کرده تا مردم و خیران و نیک اندیشان بتوانند از روش های غیرحضوری و الکترونیکی نسبت به ثبت درخواست و حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: مردم نیک‌اندیش، خیران ، اصناف،بازاریان، بنگاه‌های اقتصادی، جامعه پزشکان و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند با استفاده از روش های غیرحضوری، از طریق ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۴ ،  مراجعه به آدرس اینترنتی ekram.emdad.ir و یا تماس با ستاد اکرام ایتام کمیته امداد استان از طریق تلفن ۰۲۴۳۳۷۸۶۶۰۲ و یا با حضور در کلیه دفاتر این نهاد درسراسر استان برای مشارکت در این طرح خداپسندانه اعلام آمادگی کنند.
وی با بیان این که در طرح اکرام ایتام و محسنین حامیان با دریافت شماره کارت‌بانکی اختصاصی وجوه اهدایی خود را به‌صورت مستقیم به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند، افزود: در طرح اکرام ایتام و محسنین ، حامیان می توانند با تقبل حداقل مبلغی به صورت ماهانه حمایت یک یا چند  فرزند یتیم یا محسنین را عهده دار و از برکات این کار ارزشمند و الهی بهره مند شوند.

گفتنی است بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵هزار  نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره زنجان کمیته امداد امام خمینی ره زنجان ایتام و محسنین کمیته امداد اکرام ایتام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

روح اله خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: از مجموع خانواده های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: به منظور کاهش فشارهای ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می شود که اجرای آن طبق بخشنامه های مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند