Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: موازی کاری دستگاه‌های اجرایی یکی از آسیب‌های حوزه سرمایه‌گذاری در استان همدان است.

به گزارش قدس آنلاین ، سید ناصر محمودی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان صبح دوشنبه در نشستی با منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم برخی ظرفیت‌های این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و از شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های گردشگری، صنعت، کشاورزی و خدمات ساختمان در استان همدان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با تشریح مراحل سه گانه طرح مولدسازی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم وزارت اقتصاد اظهار کرد: شناسایی اموال و املاک مازاد بر نیاز دولت، ثبت اموال مازاد شناسایی شده دستگاه‌های اجرایی استان همدان در سامانه سادا و ارزش گذاری اموال و مولدسازی و فروش آنها مد نظر است.

وی با اشاره به حضور کارشناسان مجرب اقتصادی در حوزه تحلیلی و تهیه گزارش‌های فصلی توسط این اداره کل به منظور ارائه به استاندار همدان و وزارتخانه، ادامه داد: تأمین منابع مالی دولت به عنوان یکی از راهبردهای مهم وزارت اقتصاد پیگیری می‌شود.

محمودی از تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ سخن گفت و افزود: این مرکز با هدف حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و تسهیل در فرآیند امر سرمایه گذاری، تلاش و هماهنگی برای گرفتن مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی، ارائه مشاوره‌های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و پیگیری مشکلات اداری متقاضیان سرمایه گذاری خارجی با سایر دستگاه‌های اجرایی فعال شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان و تهیه طرح‌های پیش امکان سنجی را از دیگر اقدامات ذکر کرد و افزود: معرفی استان همدان و توانمندی‌های اقتصادی آن با بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری دنبال می‌شود.

وی شناسایی فرصت‌ها و توانمندی‌های سرمایه گذاری در مرکز خدمات سرمایه گذاری به منظور معرفی همدان به جهان را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ۱۴ اداره درآمد زا در استان همدان وجود دارد، گفت: موازی کاری دستگاه‌های اجرایی یکی از آسیب‌های حوزه سرمایه گذاری در استان همدان است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد دستگاه های اجرایی سرمایه گذاری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۹۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود

فرماندار تیران و کرون گفت: امسال با توجه به شعار سال، مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جلب سرمایه‌ها هدایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا بعدازظهر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی روستایی بخش مرکزی تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستاها در تحقق شعارهای سال نقش مهمی دارند و بر این اساس لازم است مصوبات و طرح های پیشنهادی خود را بر این اساس پیش‌بینی و طراحی کنند.

وی افزود: در شعار امسال که معطوف به ایجاد مشارکت مردم برای جهش تولید است، زمینه‌سازی برای جذب سرمایه گذار از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مصوبات و طرح های پیشنهادی شوراها چنین سمت و سویی داشته باشد.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: شوراهای شهر با انجام فراخوان و ایجاد طرح مناسب زمینه مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران را فراهم کنند و اینگوه علاوه بر تحقق شعار سال در منطقه خود، به شکوفایی شهر و یا روستاها نیز کمک کرده‌اند.

محمدی‌کیا اضافه کرد: تعامل با مدیریت شهری و روستایی برای اجرای مصوبات مهم بوده و باید هم‌افزایی محلی با دستگاه‌های اجرایی نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه طرح و پیشنهاد برنامه نیاز به دانش‌افزایی و مشورت با صاحبان اندیشه و متخصصان است، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی روستاها و شهرها در پیگیری امور با نظر مشورتی مردم فعالیت دارند؛ افزایش دانش و آگاهی منتخبین مردم در شوراهای اسلامی برای پیگیری قوی‌تر امور، نیاز است.

محمدی‌کیا همچنین به تجربه‌نگاری اعضای شوراهای اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: اعضای شورای اسلامی علاوه بر تهیه گزارشی فرصت‌ها و مشکلات را بررسی و برای دوره‌های آینده ثبت کنند چرا که این تجربه نگاری امکان رفع مشکلات و آینده‌نگری را فراهم می‌کند تا به‌واسطه همین تجارب، اشتباهات تکرار نشود.

فرماندار تیران و کرون شناخت نقش شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای مردم را مهم دانست و تصریح کرد: بعضی از مطالبات مردمی در اختیار شورای اسلامی نیست و باید در حوزه‌های دیگر پیگیری شود اما این عدم اطلاع باعث افزایش مراجعات شده است.

کد خبر 749178

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد